ایلینوی آمریکا صاحب مدرسه جدید اسلامی شد
کد خبر: 4131380
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

ایلینوی آمریکا صاحب مدرسه جدید اسلامی شد

مدرسه اسلامی جدیدی در مقطع ابتدایی در یکی از مناطق ایالت ایلینوی آمریکا تأسیس شد.

به گزارش ایکنا به نقل از ABC، این مدرسه ابتدایی اسلامی که «هدایت» نام دارد اولین مدرسه از نوع خود در شهر پئوریا و دومین مدرسه اسلامی ایلینوی است.

به گفته مسئولان این مدرسه، به دانش‌آموزان برنامه‌ای آموزشی داده می‌شود که مطابق با استانداردهای هیئت آموزشی ایلینوی (ISBE) باشد و همچنین کلاس‌های تخصصی خواهند داشت که به دانش‌آموزان درباره فرهنگ دینی و هویت اسلامی آموزش می‌دهند.

توجان راهال (Tojan Rahhal)، رئیس هیئت مدیره و یکی از بنیانگذاران آکادمی هدایت (Hidaya Academy)، گفت: هدف ما فراهم کردن یک محیط آموزشی واقعاً اسلامی است که بر آموزش و سلامت جسمانی دانش‌آموزان تمرکز دارد.

آکادمی هدایت قرار است آگوست 2023 برای سال تحصیلی آینده افتتاح شود. این مدرسه کار خود را با یک گروه کوچک از حدود 35 دانش‌آموز اول تا چهارم شروع خواهد کرد. دانش‌آموزان در آکادمی اصول اولیه آموزش را مانند هر مدرسه دولتی در منطقه یاد می‌گیرند، اما این مدرسه تمرکز زیادی بر فرهنگ و ایمان اسلامی دارند.

راهال گفت: ما در زمینه ریاضی، علوم، انگلیسی، نگارش و مطالعات اجتماعی، اصول اولیه مدارس دولتی را خواهیم داشت. سپس چند کلاس تخصصی را نیز به آن اضافه می‌کنیم که زبان عربی و مطالعات اسلامی را پوشش می‌دهند و بعد قرائت قرآن را آغاز می‌کنیم.

در یک سال و نیم گذشته، منطقه شامپاین-اوربانا (Champaign-Urbana) به خانه حدود 100 افغان تبدیل شده است که به ایالات متحده پناهنده شده‌اند. به گفته مرکز پناهندگان، مدرسه جدید اسلامی همراه با سایر سازمان‌های مسلمان می‌تواند کلاس‌های خود را به مکانی جذاب برای پناهندگان مسلمان تبدیل کند که کسی را در ایالت‌ها نمی‌شناسند.

به گفته مسئولان آکادمی، مدرسه هدایت تنها مسلمانان را ثبت‌ نام نمی‌کند و غیر مسلمانان نیز می‌توانند در این مدرسه حضور یابند.

انتهای پیام
captcha