تشرف بیش از 730 هزار زائر به بقاع متبرکه هرمزگان در ایام نوروز
کد خبر: 4131653
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹

تشرف بیش از 730 هزار زائر به بقاع متبرکه هرمزگان در ایام نوروز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اجرای طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در بقاع متبرکه این استان، گفت: بیش از 730 هزار زائر به این آستان‌ها مشرف و از خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی آن بهره‌مند شدند.

بقاع متبرکه هرمزگان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، حجت‌الاسلام حسین مهدیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز، 16 فروردین، در آخرین جلسه طرح «آرامش بهاری» در هرمزگان، اظهار کرد: طرح آرامش بهاری در ایام نوروز در ۴۳ بقعه متبرکه و امامزاده در استان هرمزگان برگزار شد که از 25 اسفند شروع و تا ۱۵ فروردین‌ماه ادامه داشت.

وی افزود: طی این مدت بیش از 730 هزار زائر به این آستان‌ها مشرف و از خدمات رفاهی، فرهنگی و بهداشتی بهره‌مند شدند؛ همچنین 90 هزار زائر از خدمات اسکان موقت در بقاع متبرکه استان استفاده کردند. اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مراسم تحویل سال، مشاوره وقف، غرفه کودک، مسابقات هنری و مفرح، مشاوره اعتقادی و خانوادگی، نمایشگاه‌های فرهنگی، پیاده‌روی خانوادگی از جمله برنامه‌های فرهنگی بود که در بقاع متبرکه استان اجرا شد.

مهدیان یادآور شد: مراسم تحویل سال نو با حضور 17 هزار زائر در بقاع مجری طرح برگزار شد و در این مدت بیش از 200 هزار نفر از خیمه معرفت بازدید کرده و از خدمات آن بهره‌مند شدند. با توجه به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان، طرح ضیافت الهی نیز از سوم فروردین‌ماه جاری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه آغاز شد که تا سوم اردیبهشت ادامه دارد. تاکنون در این طرح بیش از 10 هزار زائر با افطاری ساده، چای و شربت پذیرایی شدند.

انتهای پیام
captcha