دیدار هیئت ارشد حماس به ریاست هنیه با سیدحسن نصرالله
کد خبر: 4132738
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۳

دیدار هیئت ارشد حماس به ریاست هنیه با سیدحسن نصرالله

رئیس دفتر سیاسی جنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با دبیرکل حزب‌الله لبنان در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان از اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس  و شیخ صالح العاروری، معاون وی به همراه هیئت ارشد حماس استقبال کرد.

طی این دیدار مهم‌ترین تحولات فلسطین اشغالی، حوادث اخیر مسجدالاقصی، تشدید مقاومت در کرانه باختری و نوار غزه و همچنین تحولات سیاسی منطقه به طور کلی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

دو طرف طی این دیدار همچنین درباره میزان آمادگی محور مقاومت و همکاری همه احزاب آن در مواجهه با تحولات کنونی بحث و تبادل نظر کردند.

ولید کیلانی، مسئول اطلاع‌رسانی جنبش حماس روز چهارشنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که اسماعیل هنیه طی یک دیدار چند روزه به لبنان سفر کرده است.

وی افزود که این سفر پس از نشست‌های مشترک دبیر کل حزب‌الله لبنان با مسئولان جنبش حماس و جهاد اسلامی در لبنان به منظور هماهنگی مواضع و تحکیم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد.

اسماعیل هنیه همزمان با افزایش تنش‌ها در مسجدالاقصی به لبنان سفر کرده است.

منابع فلسطینی گزارش دادند که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در سحرگاه روز چهارشنبه، بیش از 400 فلسطینی را در مسجدالاقصی بازداشت کردند. آمارهای غیررسمی از زخمی شدن بیش از یکصد تن از نمازگزاران و معتکفان فلسطینی در صحن مسجدالاقصی حکایت دارد.

منابع محلی در قدس اشغالی گزارش دادند که در نتیجه تجاوز اشغالگران به مسجدالاقصی 240 تن از اعتکاف‌کنندگان به دلیل جراحات وارده بیهوش شدند. نیروهای صهیونیست نمازگزاران را با گلوله‌های پلاستیکی مورد هدف قرار داده و برای حمله به آن‌ها از گازهای خفه‌کننده و بمب‌های صوتی استفاده کردند.

پیشتر گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده بودند که مقابله با یورش مستمر صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی مستلزم قیام همه جانبه مردمی و گروه‌های مقاومت است.

سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» در واکنش به یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی و مجروح شدن نمازگزاران گفت که جنایت اشغالگران داخل صحن‌های مسجدالاقصی، نقض تمام قوانین و موازین بین‌المللی است.

انتهای پیام
captcha