افزایش تجاوزات فیزیکی و نژادپرستانه علیه اقلیت‌ها در انگلستان
کد خبر: 4132931
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶

افزایش تجاوزات فیزیکی و نژادپرستانه علیه اقلیت‌ها در انگلستان

نظرسنجی اخیر در انگلستان نشان می‌دهد بیش از یک چهارم از گروه‌های قومی اقلیتی با توهین‌های نژادی روبه‌رو بوده‌ و تقریباً از هر سه نفر، یک نفر در مکان‌های عمومی نژادپرستی را تجربه کرده‌ است.

بنابر گزارش ایکنا به نقل از العالم، بر اساس یک نظرسنجی بزرگ در مورد برابری نژادی، اقلیت‌های قومی و مذهبی در انگلستان به گونه‌ای چشمگیر از سوءاستفاده گسترده رنج می‌برند.
تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه‌های سنت اندروز، منچستر و کینگز کالج لندن نشان می‌دهد بیش از یک نفر از هر سه فرد در انگلستان از جوامع اقلیتی، آزار فیزیکی یا کلامی با انگیزه نژادی را تجربه کرده‌اند.
این پژوهش دو ساله که در هفته جاری در کتابی با عنوان «نژادپرستی و نابرابری قومی در زمان بحران» منتشر شد و توسط گاردین نیز مشاهده شده است، نابرابری گسترده و تبعیض نژادی را در محل کار، تحصیل، خانه و در هنگام برخورد با پلیس به نمایش می‌گذارد.
نیسا فینی، استاد جغرافیای انسانی در سنت اندروز، سرپرستی این مطالعه را برعهده داشت. او می‌گوید این پژوهش اثبات می‌کند نژادپرستی «بخشی از زندگی روزمره» در انگلستان است.
او افزود: «انگلستان از یک جامعه عادلانه نژادی بسیار دور است. اگر جامعه واقعاً عادلانه‌ای داشتیم، انواع نابرابری که در این مطالعه می بینیم وجود نداشت.»
بیش از 14 هزار نفر از 21 گروه قومی ـ که شامل انگلیسی‌های سفیدپوست نیز می‌شد ـ در این نظرسنجی از فوریه تا اکتبر 2021 مورد پرسش قرار گرفتند.
این نظرسنجی نشان داد که بیش از یک چهارم از گروه‌های قومی اقلیتی، توهین‌های نژادی را تجربه کرده‌اند و تقریباً از هر سه نفر، یک نفر در مکان‌های عمومی نژادپرستی را تجربه کرده‌ است.
همچنین از هر شش نفر، یک نفر از نژادپرستی همسایگان رنج می‌برد، در حالی که 17 درصد در حملات نژادپرستانه آسیب دیده‌اند.
در میان گروه‌های قومی و مذهبی اقلیت‌ها، از هر شش نفر، یک نفر گفته است که پیش از همه‌گیری ویروس کرونا قربانی تجاوزات فیزیکی و نژادپرستانه بوده است.
یافته‌های دیگر نشان می‌دهد 29 درصد از پاسخ‌دهندگان از اقلیت‌های قومی و مذهبی می‌گویند تبعیض نژادی را هم در تحصیل و هم در اشتغال تجربه کرده‌اند. حدود یک پنجم از افراد نیز این معضلات را در زمان جستجوی مسکن گزارش کرده‌اند.
بیش از یک نفر از هر پنج پاسخ دهنده، تبعیض در برخورد با پلیس را گزارش کرد، اما این تبعیض در میان گروه‌های سیاه‌پوست کارائیب به 43 درصد و بیش از یک سوم از گروه‌های کولی و مسافر می‌رسد.
این نظرسنجی نشان داد گروه‌های اقلیت قومی بیشتر احتمال دارد سوگ مرتبط با کووید-19 را تجربه کنند، در حالی که گروه‌های چینی و آسیایی افزایش سوء استفاده در طول همه‌گیری کرونا را گزارش کردند.

انتهای پیام
captcha