ارائه وام اسلامی مسکن به مسلمانان در آلبرتا
کد خبر: 4133704
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳

ارائه وام اسلامی مسکن به مسلمانان در آلبرتا

دولت استان آلبرتا کانادا با هدف فعال کردن وام مسکن حلال به دنبال گسترش دسترسی به منابع مالی است که از قوانین اسلامی پیروی می‌کنند.

به گزارش ایکنا به نقل از Investment Executive، دولت استانی اعلام کرد که سندباکس نظارتی (Regulatory Sandbox) این استان - که به شرکت‌های مالی اجازه می‌دهد محصولات و خدمات جدید را آزمایش کنند - می‌تواند برای تسریع ارائه محصولات مالی که از قوانین اسلامی پیروی می‌کنند، استفاده شود.

دولت در بیانیه‌ای گفت: تامین مالی حلال با استفاده از کارمزدها و هزینه‌هایی که شبیه پرداخت‌های معمول وام مسکن است، وام‌های مسکن حلال را برای خریداران واجد شرایط مسکن فراهم می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است ما در حال برنامه‌ریزی ارائه وام‌های حلال در آلبرتا هستیم تا جامعه مسلمانان به راحتی بتوانند مسکن های مقرون به صرفه و مشابه وام های معمولی داشته باشند.

عمر محمود، رئیس شورای امامان ادمونتون (ECI) در بیانیه‌ای گفت: این ابتکار به جامعه ما فرصت بیشتری برای حضور در صنعت تأمین مالی و در عین حال احترام به اصول اسلامی می‌دهد.

تراویس تووز (Travis Toews)، رئیس هیئت خزانه داری آلبرتا و وزیر دارایی استان نیز افزود:  با ایجاد یک محیط نظارتی انعطاف پذیر، ما می توانیم خدمات مالی جدید و نوآورانه را در استان ارائه دهیم و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که مصرف کنندگان آلبرتا در محیط امنی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام
captcha