استارتاپ وام مسکن جدید اسلامی در کانادا راه‌اندازی شد
کد خبر: 4115069
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷

استارتاپ وام مسکن جدید اسلامی در کانادا راه‌اندازی شد

استارتاپ کانادایی از امروز اهدای وام‌های مسکن مطابق با شریعت اسلامی را آغاز کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Zawya، به گفته مسئولان این شرکت مستقر در تورنتو که اقراض (EQRAZ) نام دارد، تمام مسائل مالی از جمله محصولات، خط‌مشی‌ها و رویه‌ها، تحت استانداردهای هیئت حسابرسی و بازنگری مؤسسات مالی اسلامی(AAOIFI) توسط دفتر بازبینی شریعت(SRB) مستقر در بحرین تأیید شده است. این دفتر همچنین بر پیشنهادات و عملیات شرکت مطابق با استانداردهای شریعت، نظارت خواهد کرد.

سیدزهیر نقوی، بنیانگذار و مدیرعامل اقراض گفت: چهار سال طول کشید تا بر چالش‌های متعددی که با پیشنهادات وام مسکن حلال در کانادا مواجه بودیم غلبه کنیم.

نقوی ادامه داد: بزرگترین چالشی که ما با آن روبه‌رو بودیم توسعه یک محصول حلال بود که با مالیات و سایر مقررات کانادا در تضاد نباشد و با الزامات بازار سرمایه کانادا مطابقت داشته باشد.  EQRAZ از مشکلات نظارتی و بودجه‌ای که محصولات سنتی تأمین مالی اسلامی مانند مشارکت و مرابحه در شرکت‌های دیگر دارند، جلوگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: تمامی وام‌های مسکن اقراض توسط CMLS Financial، یکی از معتبرترین مدیران وام مسکن شخص ثالث کانادا با دارایی‌های تحت مدیریت به ارزش 30 میلیارد دلار کانادا، مدیریت می‌شود.

معین‌الدین مالیم، عضو هیئت مدیره و مشاور ارشد شرعی اقراض نیز تصریح کرد: ما عمداً یکی از معتبرترین مؤسسات حسابرسی و مشاوره شرعی را برای نظارت بر رعایت شریعت اقراض انتخاب کردیم، زیرا مایلیم خود را در بالاترین استانداردها و رعایت آنها ببینیم.

پیش از این استارتاپ منزل (Manzil) که در سال 2017 تأسیس شده بود، اولین وام‌های مسکن مطابق با شریعت را در کانادا عرضه کرد. 

انتهای پیام
captcha