افزایش فعالیت‌های مرکز فرهنگی اسلامی لندن در ماه مبارک رمضان
کد خبر: 4135642
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶

افزایش فعالیت‌های مرکز فرهنگی اسلامی لندن در ماه مبارک رمضان

مرکز فرهنگی اسلامی لندن از افزایش ارائه خدمات اجتماعی و بشردوستانه برای مسلمانان و غیر مسلمانان در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، مرکز فرهنگی اسلامی لندن یکی از مهم‌ترین مراکز مسلمانان در انگلستان از افزایش چشمگیر فعالیت‌های اجتماعی و دینی خود در ماه مبارک رمضان خبر داده است.

 برپایی مراسم روزانه افطار و توزیع وعده‌های غذایی در تعدادی از مساجد لندن، برگزاری سخنرانی‌ها و مراسم مذهبی برای مسلمانان، استقبال از نوکیشان مسلمان و آشنا ساختن بیشتر آن‌ها با دین مبین اسلام و همچنین برگزاری نماز جماعت و دعا در دهه آخر از ماه مبارک رمضان از جمله مهم‌ترین این فعالیت‌ها بوده است.

احمد الدبیان، مدیرکل مرکز فرهنگی اسلامی لندن در گفت‌وگویی تصریح کرد: تعداد تشرف یافتگان به دین مبین اسلام در ماه مبارک رمضان امسال افزایش چشمگیری داشته است. به گفته وی این نوکیشان از ملیت ها و مذاهب مختلفی هستند و ما در این مرکز از ابتدای ماه مبارک رمضان پذیرای خیل عظیمی از نوکیشان اروپایی و آفریقایی هستیم که در سالهای اخیر به دین مبین اسلام تشرف یافته اند، در این مرکز ما خدمات مختلفی برای آشنایی بیشتر این رهیافتگان با دین مبین اسلام و سبک زندگی اسلامی داریم.

رئیس مرکز فرهنگی اسلامی لندن در طی سخنان خود خاطرنشان کرد: این مرکز روزانه بین 1500 تا 1700 وعده غذای گرم در مساجد مختلف توزیع میکند. همچنین 100 وعده افطار به مسجد آلبانیایی و 1220 وعده نیز به یکی از مساجد کردها در لندن ارائه می‌شود. به گفته وی هزینه این خدمات از سوی نیکوکاران تأمین می‌شود و توزیع آن‌ها نیز از سوی شماری از جوانان داوطلب صورت می‌گیرد.

الدبیان همچنین خاطرنشان کرد: این مرکز در حال تدارک یک ضیافت افطاری است که در آن میزبان 4 نماینده ادیان مختلف در لندن برای مشارکت در شناخت اسلام، مدارای میان ادیان و تفاهم با همدیگر است. به گفته الدبیان این برنامه با الهام از سیره نبوی تدوین شده است.

انتهای پیام
captcha