برگزاری افطار با حضور مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در نیویورک
کد خبر: 4135647
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۸

برگزاری افطار با حضور مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در نیویورک

در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان خانه ترک در نیویورک میزبان ضیافت افطاری با حضور مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بود.

به گزارش ایکنا به نقل از آناضول، این مراسم افطاری زیر نظر کنسولگری ترکیه در نیویورک و با حمایت معاونت ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه برگزار شد و سخنرانان در این مراسم بر اهمیت ارزش‌های مشترک بین سه دین تاکید کردند.

در همین راستا، سادات اونال، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد، از گردهمایی پیروان سه دین در زیر یک سقف در خانه ترک، تمجید کرد.

ریحان اوزگور، کنسول ترکیه در نیویورک نیز به نوبه خود گفت که شرکت پیروان سه دین در مراسم افطار نشان از دوستی میان مذهب دارد.

خانه ترک پس از افتتاح آن در سپتامبر 2021 از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به مرکزی برای برگزاری رویدادهای اجتماعی، فرهنگی ترکیه در نیویورک تبدیل شده است.

این مرکز همچنین شامل مقر نماینده دائم آنکارا در سازمان ملل و سرکنسولگری ترکیه در نیویورک است و به دلیل انجام فعالیت‌های مختلف، توجه ساکنان این شهر را به خود جلب کرده است.

خانه ترک در نیویورک به لطف طراحی متمایز و فعالیت‌های مهم خود به شهرت رسید و به محل ملاقات اعضای جامعه دیپلماتیک در شهر و ترک های مهاجر در ایالات متحده تبدیل شده است.

با این حال بسیاری توجه گسترده دولت ترکیه به این مرکز و سرمایه‌گذاری در آن را تلاشی برای مقابل با نفوذ عبدالله گولن و طرفداران او در آمریکا می‌دانند، آن‌ها برای سالها کنترل مرکز مختلف از جمله مدارس مشهور این جماعت در ایالات متحده را در دست داشته اند. افزایش فعالیت های سازمان های ترکیه ای در آمریکا با انتقاد شماری از نهادهای مردمی در این کشور شده است و برخی جریانهای راست‌گرا آن را تلاش برای ترویج بنیادگرایی در پوشش آموزش توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha