نماز عید فطر در دهلی اقامه شد
کد خبر: 4135964
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲

نماز عید فطر در دهلی اقامه شد

مسلمانان سراسر هند امروز، شنبه عید سعید فطر را با اقامه نماز جشن گرفتند.

به گزارش ایکنا به نقل از ANI، در دهلی مردم پس از اقامه نماز عید در مسجد جامع دهلی به مناسبت عید سعید فطر یکدیگر را در آغوش گرفتند.

مردی که برای اقامه نماز آمده بود به ANI گفت: من به مناسبت عید به تمام مردم کشور تبریک می‌گویم. این یک مناسبت بسیار مهم بعد از 30 روز روزه‌داری است. ما در حال حاضر خوشحالیم و برنامه‌های ویژه‌ای داریم. امروز در خانه‌های ما خوراکی‌های خوشمزه درست می‌شود.

وی افزود: عید سعید فطر پیام صلح، برادری، انسانیت و عشق است. آرزو می‌کنم همه بدی‌ها از کشور برداشته شود و شادی در همه جا گسترش یابد. آرزو می‌کنم که ملت به پیشرفت و شکوفایی ادامه دهد.

او در ادامه افزود: ما با کشورمان شناخته می‌شویم. ما اول از همه هندوستانی هستیم.

نمازگزار دیگری به نام جی آر صدیق از غازی آباد گفت: امروز روز بسیار مبارکی است. تنها پیام من این است که هندوها و مسلمانان در کشور روحیه برادری را حفظ و این پیام را در سراسر جهان منتشر کنند.

در همین حال، پلیس دهلی برای تأمین امنیت نمازگزاران آمادگی کامل داشت.

برگزاری مراسم عید فطر در هند

دپندرا پاتاک، کمیسر ویژه پلیس به ANI گفت: پلیس دهلی در مدیریت جمعیت، به‌ویژه در مورد جشنواره‌ها یا جشن‌ها، حرفه‌ای عمل می‌کند. هزاران پرسنل پلیس با لباس رسمی و لباس شخصی در بین مردم هستند. مردم محلی نیز در ایجاد فضایی منظم همکاری می‌کنند.

مسلمانان بمبئی هم به همین مناسبت نماز عید فطر را برگزار کردند.

عید فطر، به معنای پایان روزه یک ماهه رمضان و آغاز ماه شوال است که دهمین ماه در تقویم اسلامی است. از آنجایی که رؤیت ماه برای پایان ماه رمضان و جشن عید ضروری است، عید فطر معمولاً با یک روز اختلاف جشن گرفته می‌شود.

در هند روز شنبه، دوم اردیبهشت به عنوان روز عید فطر اعلام شد.

انتهای پیام
captcha