تعلیق عضویت سیاستمدار حزب کارگر به بهانه یهودستیزی
کد خبر: 4136457
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵

تعلیق عضویت سیاستمدار حزب کارگر به بهانه یهودستیزی

عضویت یک نماینده حزب کارگر انگلیس به بهانه آنچه اظهارات یهودستیزانه از سوی وی خوانده شده به حالت تعلیق درآمد.

سیاستمدار حزب کارگر

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، اظهارات دایان ابوت، نماینده حزب کارگر  انگلیس،  باعث شد که حزب، عضویت او را به حالت تعلیق درآورد.

ابوت، سیاستمدار 69 ساله عضو این حزب، در پاسخ به اظهارات یکی از نویسندگان مبنی بر اینکه ایرلندی‌ها، یهودیان و مهاجران از نژادپرستی رنج می‌برند گفت که تجربیات آنها شبیه به نژادپرستی است، اما تفاوت‌هایی وجود دارد. او نوشت: آنها بدون شک از تعصب رنج می‌بردند. این شبیه نژادپرستی است و این دو کلمه اغلب به عنوان معادل هم به کار می‌روند.

سخنگوی حزب کارگر اعلام کرد که این حزب این اظهارات را که عمیقاً توهین‌آمیز و گمراه‌کننده است محکوم می‌کند و افزود که عضویت دایان ابوت در این حزب تا انجام تحقیقات به حالت تعلیق درآمده است.

ابوت در پاسخ به این واکنش‌ها در توییتر عذرخواهی کرد. او گفت: من می‌خواهم سخنان خود را به طور کامل و بدون هیچ گونه قید و شرطی پس بگیرم.

ابوت که از سال 1987 نماینده مجلس است، اولین زن سیاهپوست از متحدان نزدیک کوربین بود که به پارلمان بریتانیا راه یافت و به عنوان سخنگوی امور داخلی حزب خدمت کرد.

ابوت در نامه خود به آبزرور گفت: در آمریکای قبل از حقوق مدنی، ایرلندی‌ها، یهودیان و مهاجران مجبور نبودند در عقب اتوبوس بنشینند. در آفریقای جنوبی دوران آپارتاید، این گروه‌ها اجازه رأی دادن داشتند. در اوج دوران برده‌داری، هیچ سفیدپوستی در کشتی‌های بردگان اسیر نبود.

برخی سیاستمداران بریتانیایی اظهارات او را محکوم کردند. گرانت شاپس، وزیر انرژی انگلیس که یهودی است، در توییتر خود نوشت: یهودیان یک بار دیگر مجبور شدند اظهارات یهودستیزانه و نفرت‌انگیز یک نماینده حزب کارگر را تحمل کنند.

حزب کارگر که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد احتمالاً در انتخابات سال آینده، دولت بعدی بریتانیا را تشکیل خواهد داد، با اتهامات تبعیض‌ و آزار یهودیان در دوران جرمی کوربین، رهبر سابق خود، مواجه شده است. در سال 2020، سازمان نظارت بر برابری بریتانیا اعلام کرد که حزب کارگر در رسیدگی به شکایات دائمی یهودی‌ستیزی دچار کوتاهی‌های جدی است.

با این حال، سازمان نظارت بر برابری بریتانیا در اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که حزب کارگر در دو سال گذشته تغییرات کافی برای مقابله با یهودی‌ستیزی ایجاد کرده است.

این در حالی است که با وجود رواج و گسترش اسلام‌هراسی در این کشور که در گزارش‌های مختلف تأیید شده، اقدام مؤثری برای مبارزه با آن از سوی مقامات انگلیسی انجام نشده است. 

انتهای پیام
captcha