برگزاری افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور وزیر میراث فرهنگی در اردبیل
کد خبر: 4136636
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

برگزاری افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور وزیر میراث فرهنگی در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار خواهد شد.

رویداد اردبیل2023به گزارش ایکنا از اردبیل، حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، پنجم اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری تبیین برنامه‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب شدن شهر اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال میلادی جاری، افتخاری بزرگ برای این استان است و خبرنگاران بین المللی از کشورهای چین، روسیه، افغانستان، لبنان، عراق، آمریکا، نیوزیلند و کشورهای دیگر در رویداد حضور خواهند یافت و مسئولان و خبرنگاران ما در برگزاری و پوشش خبری با کیفیت رویداد تکلیف و مسئولیت دارند.

وی ادامه داد: برای برگزاری افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ آماده هستیم و اداره کل میراث فرنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که دبیرخانه این رویداد است به اتفاق استاندار استان، با سازمان اقتصادی اکو و وزارت امور خارجه آخرین هماهنگی‌ها را انجام داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: با سفارت خانه‌های کشورهای عضو اکو و با سفارت خانه برخی دیگر از کشورها نیز رایزنی‌هایی برای شرکت در این رویداد انجام داده ایم و مهمانان و شخصیت‌های رسمی از کشورهای رومانی، بلغارستان، صربستان و همچنین سفیر و برخی مقامات چین در اردبیل حضور خواهند داشت.

ادیب تصریح کرد: مهمانان خارجی و سفرای کشورهای عضو اکو در ششم اردیبهشت ماه وارد اردبیل خواهند شد و برای این روز، برنامه بازدید از مناطق گردشگری فندقلو، تله کابین، بقعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی و آب درمانی‌های شهرستان سرعین را در نظر گرفته ایم.

وی اظهار کرد: افتتاحیه رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، برخی مقامات کشوری و میهمانان خارجی ۹:۴۰ دقیقه روز پنجشنبه، هفتم اردیبهشت‌ماه، در مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل برگزار و بعد از ظهر همان روز نشست‌های تخصصی و اقتصادی به منظور تبیین فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری اردبیل و جذب سرمایه گذار برگزار خواهد شد.

ادیب افزود: ۳۰ فرصت سرمایه گذاری در حوزه‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری برای ارائه به مهمانان و سرمایه گذاران فراهم شده و ۲۷ موافقت نامه اصولی بینام به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری دیگر برای ارائه به کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تهیه شده که با لحاظ اهلیت طرف مقابل ظرف یک تا ۲ روز قابل واگذاری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه، میهمانان خارجی و سفرای اکو را برای بازدید از جشنواره بین المللی کوچ عشایر مغان به جعفرآباد مغان منتقل خواهیم کرد و مهمانان از مجتمع کشت و صنعت و دامپروری مغان نیز بازدید خواهند کرد تا از این ظرفیت مهم اقتصادی و تولیدی نیز آشنا شوند.

ادیب گفت: این برنامه‌ها آغاز آئین‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ است و بی شک در طول سال میلادی که در دی‌ماه سال‌جاری خاتمه خواهد یافت، برنامه‌های متنوعی نظیر تورهای گردشگری، شب‌های فرهنگی اردبیل در جاهای دیگر و نشست‌ها و برنامه‌های علمی برگزار خواهد شد.

در این نشست، خبرنگاران نیز نقطه نظرات خود مبنی بر نقاط ضعف و قوت برنامه ریزی‌های ستاد و کمیته‌های رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را مطرح کردند و جلسه ارزیابی نهایی به بعد از برگزاری رویداد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha