رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل مصلای باب الرحمه به کنیسه است
کد خبر: 4136950
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
خطیب مسجدالاقصی:

رژیم صهیونیستی به دنبال تبدیل مصلای باب الرحمه به کنیسه است

شیخ عکرمه صبری اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی را تلاش برای تبدیل این مکان به کنیسه یهودی و تحمیل وضعیتی جدید بر مسجدالاقصی توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشرق، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی و رئیس شورای عالی قدس، درباره تجاوزات اخیر نظامیان صهیونیست به مصلای باب الرحمه در مسجدالاقصی گفت: آنچه امروز در جریان است، تلاش برای انتقام از وضعیت مصلای باب الرحمه است. نظامیان اشغالگر از آنجایی که نتوانستند در سال 2019 مانع بازگشایی این مصلای تاریخی شوند که به شکل ناعادلانه 16 سال تعطیل، بود، امروز خواهان تغییر این وضعیت هستند.

شیخ صبری در گفت و گو با الشرق گفت: اشغالگران که چهار سال پیش در نبرد باب الرحمه شکستی هولناک را متحمل شدند. آن‌ها تعمیر این مصلی و بازگشایی آن و همچنین برپایی نماز جماعت، مراسم افطار و سحر در آن را برنتابیده و ایتمار بن گویر، چهره افراطی صهیونیست به دنبال بستن مجدد این مصلی و یهودی‌سازی آن است اما به هدف خود نخواهد رسید.

وی افزود: اشغالگران در روزهای اخیر به قطع اذان و مصادره برخی تجهیزات و وسایل برقی در مصلای باب الرحمه و به طور کلی مسجد مبارک الاقصی متوسل شدند.

شیخ عکرمه صبری تأکید کرد: اشغالگران نمی‌توانند شیوه ظالمانه خود را که در تضاد با آزادی ادیان و همه هنجارهای بین‌المللی است بر مسجدالاقصی تحمیل کنند، چرا که این مصلی بخشی از مسجدالاقصی است و اشغالگران هرچه تلاش کنند، مصلای باب الرحمه بسته نخواهد شد و اشغالگران بار دیگر از حاضران در مسجدالاقصی و قدس شکست خواهند خورد.

خطیب مسجدالاقصی با تأکید بر اینکه ما به نصرت الهی خود ایمان داریم، تصریح کرد: هدف اشغالگران از اقدامات اخیر، تحمیل وضعیت جدیدی در مسجد مبارک الاقصی، از طریق یهودی‌سازی مصلای باب الرحمه و تبدیل آن به یک کنیسه است.

شیخ عکرمه صبری معتقد است نبرد کنونی در مرحله اخیر تشدید خواهد شد با این حال وی تأکید کرد: مسجد مبارک الاقصی مکانی با هویت اسلامی و عربی است و فلسطینی‌ها حاضرند جان خود را برای آن فدا کنند.

انتهای پیام
captcha