معلم مصری و دست‌نویسی قرآن در کمتر از دو سال + عکس
کد خبر: 4137270
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۶

معلم مصری و دست‌نویسی قرآن در کمتر از دو سال + عکس

حاج «محمد رشدی محمود»، معلم 80 ساله مصری است که در یک سال و پنج ماه موفق به دست‌نویسی قرآن با خودکار شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، این معلم مصری پس از انجام عملیات قلب باز و برداشتن تومور سرطانی در تارهای صوتی و شفایافتن از بیماری، تصمیم می‌گیرد قرآن کریم را دست‌نویسی کند و این کار یک سال و 5 ماه به طول می‌انجامد.

او 80 سال دارد و معلم زبان عربی است و خطی زیبا دارد و حافظ چند جزء از قرآن است، سه نفر از فرزندانش نیز حافظ کل قرآن هستند.

دست‌نویسی قرآن برای حاج محمد رشدی محمود، کار بزرگی در زندگی‌اش بوده و وی این قرآن را به خانواده‌اش در شهر «مراغه» استان «سوهاج» مصر تقدیم کرده است.

اداره اوقاف شهر مراغه به خاطر این قرآن او را تکریم کرده است و این معلم مصری برای نخستین‌بار پس از شفا از بیماری، سوره کهف را دست‌نویسی و سپس کل قرآن را کتابت کرد.

شیخ شعبان محمدعلی، مدرس و حافظ کل قرآن و بهجت محمود الخطیب، کار بازنگری، بررسی و ارزیابی این قرآن را انجام داده‌اند تا از نظر اعراب‌گذاری و قواعد صرف و نحو از دقت لازم برخوردار باشد.

این معلم مصری در این باره می‌گوید: با پایان کتابت قرآن، احساس خوشبختی و آرامش کامل داشتم و حس می‌‌کردم خداوند پس از این‌که با بیماری صبر مرا آزموده، توفیق داده است که این صدقه جاری را انجام دهم.

وی افزود: این نسخه از قرآن را برای فرزندانم به یادگار گذاشته‌ام تا پس از مرگم، مرا به یاد آورند.

حاج محمد در پایان گفت: در حال حاضر در نظر دارم که احادیث نبوی را نیز جمع‌آوری و دست‌نویسی کنم.

انتهای پیام
captcha