موفقیت نظام آموزشی در گروی نقش‌آفرینی صحیح معلمان است
کد خبر: 4138278
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳

موفقیت نظام آموزشی در گروی نقش‌آفرینی صحیح معلمان است

رئیس جهاددانشگاهی کردستان با بیان اینکه موفقیت نظام تعلیم و تربیت و مدارس در گروی نقش‌آفرینی درست و دقیق معلمان است، گفت: معلم نقش کلیدی در هویت‌یابی و شکل‌گیری هویت فرهنگی دانش‌آموزان دارد.

اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اکبر اسدی، رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در نشست تخصصی با موضوع «تربیت فرهنگی دانشجو معلمان، تقویت همگرایی قومی و مذهبی» که به مناسبت روز معلم امروز، 13 اردیبهشت در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم، گفت: معلم کسی است که ما را از دنیای جهالت و نادانی به دنیای معرفت، شناخت و دانایی راهنمایی و هدایت می‌کند و هر کس بنا بر ظرفیت فکری و روحی خود از وجود معلمان بهره برده و با حقایق جهان آفرینش آشنا می‌شود و به همین دلیل معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند، چراکه انبیا و اولیای خداوند برای راهنمایی و هدایت انسان‌ها به سمت رستگاری مبعوث شده‌اند.

وی افزود: اهداف، روش، محتوا، ارزشیابی، یادگیرنده و یاددهنده از عناصر و مؤلفه‌های اصلی نظام تعلیم و تربیت است که هر کدام از این عناصر در فرایند تعلیم و تربیت و شکل‌گیری هویت فرهنگی و به ثمر نشستن آن نقش و سهم دارندو یکی از مهم‌ترین این مؤلفه‌ها معلم است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان با اشاره به اینکه موفقیت نظام تعلیم و تربیت و مدارس در گرو نقش‌آفرینی درست و دقیق معلمان است، بیان کرد: معلم نقش کلیدی در هویت‌یابی و شکل‌گیری هویت فرهنگی دانش‌آموزان دارد، بنابراین آمادگی معلمان برای ایفای نقش و رسالت خود در حوزه تربیت فرهنگی و کمک به شکل‌گیری هویت فرهنگی ضرورت دارد.

وی ادامه داد: معلم برای ایفای این نقش خطیر به نوبه خود باید تربیت فرهنگی شود و کاملا آشکار است که آماده‌سازی معلمان نیز بر عهده نظام تعلیم و تربیت و دانشگاه فرهنگیان است.

اسدی در پایان یادآور شد: معلمی یک شغل نیست بلکه یک رسالت است که با فکر و اندیشه و روح و روان انسان‌ها سر و کار دارد و اگر در این جایگاه عشق و هنر عشق ورزیدن نباشد معلم نمی‌تواند آن رسالت خطیر را به خوبی انجام دهد. و بر همین مبنا، دانشجو معلمان باید در ابتدا استعداد و هنر معلم شدن را داشته باشند.

یادآور می‌شود؛ رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان در ابتدای این همایش تخصصی حوزه‌های پژوهشی، فرهنگی، آموزشی، اشتغال و کارآفرینی جهاددانشگاهی را برای دانشجویان و اساتید و کارکنان دانشگاه فرهنگیان تشریح کرد.

انتهای پیام
captcha