سازمان همکاری اسلامی حمله به رایزنی فرهنگی عربستان در سودان را محکوم کرد
کد خبر: 4138408
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲

سازمان همکاری اسلامی حمله به رایزنی فرهنگی عربستان در سودان را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای به حمله گروه‌های مسلح به رایزنی فرهنگی عربستان سعودی در خارطوم واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه رصد نیوز، سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای حمله به ساختمان رایزنی فرهنگی عربستان سعودی در خارطوم پایتخت سودان را به شدت محکوم کرد.

این سازمان در بیانیه خود بر لزوم پایان دادن به خشونت، احترام به حرمت ساختمان‌ها و مراکز دیپلماتیک و تأمین حفاظت لازم از دیپلمات‌ها تأکید کرد.

وزارت خارجه عربستان پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرد که ساختمان وابسته فرهنگی عربستان سعودی در سودان مورد هجوم گروهی از افراد مسلح قرار گرفت که با تخریب تجهیزات و دوربین‌ها، غارت برخی از اموال مرکز و اختلال در سیستم‌ها و سرورهای وابسته همراه بود.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه عربستان سعودی حمله به ساختمان وابسته فرهنگی در خارطوم را به شدت محکوم می‌کند و خواهان احترام به مقرهای دیپلماتیک و مجازات عاملان این حملات است.

همچنین وزارت خارجه عربستان درخواست ریاض را برای توقف تشدید تنش نظامی بین طرف‌های درگیر در سودان، پایان دادن به خشونت و حفاظت لازم از دیپلمات‌ها، مردم و غیرنظامیان سودانی بار دیگر تکرار کرد.

انتهای پیام
captcha