به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، معاونت امور جوانان در راستای وظایف خود در حوزه توسعه مشارکت اجتماعی جوانان اقدام به برگزاری رویداد ملی نوآوری در مشارکتهای اجتماعی(نما) کرده است. این رویداد ویژه گروههای جوانان ۱۸ تا ۲۵ سالهای است که ایدههای خلاقانه در راستای توسعه مشارکتهای اجتماعی دارند. مهلت ثبتنام در این رویداد، تا نوزدهم خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.
رویداد نما رویدادی است که تلاش میکند برترین ایدههای جوانان در حوزه مسائل اجتماعی و پاسخهای مناسب برای حل آن را با رویکرد افزایش مشارکت اجتماعی شناسایی و معرفی کند و هدف از برگزاری این رویداد فعالسازی جوانان نوآور در قالب گروههای کاری و سوق دادن آنها به سمت مشارکت اجتماعی و همچنین استفاده از خلاقیت، دانش و توانایی نسل جوان در مواجهه با مسائل اجتماعی جامعه است.
این رویداد سعی دارد بستری فراهم کند تا جوانان بتوانند ایدههای خود را درباره مسائل مختلف اجتماعی، رفع مشکلات موجود و بهبود فرایندهای اجتماعی مطرح کنند و سپس با بررسی کارشناسی برترین ایدهها شناسایی و در اردوهای توانمندساز منطقهای دعوت شوند.
نما، مخصوص جوانان ۱۸ تا ۲۵ سالهای است که در قالب گروههای ۳ الی ۵ نفره و با برخورداری از دغدغه و مسئله مشخص میخواهند ایدههای نوآورانه خود را در راستای توسعه مشارکتهای اجتماعی به بلوغ رسانده و به ورطه عمل برسانند.
مهلت ثبتنام در این رویداد، تا نوزدهم خرداد ۱۴۰۲ است و همه گروههای جوانان ۱۸ تا ۲۵ سال چه در قالب سمن، گروههای دوستانه و... که ایدهای نو در حوزه مسائل اجتماعی دارند میتوانند از طریق درگاه namaevent.com در رویداد نما ثبتنام کنند و برای دریافت توضیحات بیشتر درباره جزئیات این رویداد با شماره ۰۲۱-۴۴۲۰۱۰۰۸ تماس گرفته و یا در پیامرسانهای اجتماعی ایتا و بله به شماره ۰۹۳۵۴۶۸۳۷۳۴ پیام دهند. اسامی پذیرفتهشدگان نهایی پس از غربالگری ۳۰ خرداد اعلام خواهد شد.
رویداد نما در قالب سلسله کمپهای مسئله تا ایده در پنج پهنه جغرافیایی کشور در استانهای آذربایجان شرقی، گلستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و اصفهان به ترتیب در ماههای تیر، مرداد، شهریور، مهر و آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.
در این کمپها، مسیر حل مشکلات اجتماعی به طور تخصصی از گذرگاه مشارکتهای اجتماعی مورد بررسی قرار میگیرد و با بهرهگیری از روشها و ابزارهای حوزه خلاقیت و نوآوری و همچنین با تکیه بر اصول نوآوری آموزشی، فرایند یادگیری و خلق نتایج برای مخاطبان به فرایندی جذاب و عملی تبدیل میشود و مخاطبان به سوی تولید ایدههای سرمایهپذیر قابل قبول هدایت میشوند.
انتهای پیام