برگزاری جلسه مشترک بنیاد قرآن و شورای عالی انقلاب فرهنگی
کد خبر: 4140879
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۹

برگزاری جلسه مشترک بنیاد قرآن و شورای عالی انقلاب فرهنگی

جلسه‌ای با حضور دبیرکل بنیاد قرآن و معاونت برنامه‌ریزی راهبردی شورای توسعه فرهنگ قرآنی در دفتر مرکزی بنیاد قرآن برگزار شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از بنیاد قرآن، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی حسین‌زاده، دبیر کل بنیاد قرآن، در ابتدا گزارشی را از فعالیت‌های این بنیاد قرآن ارائه داد.

وی اظهار کرد: بنیاد قرآن در طی چهل و اندی سال گذشته انواع فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و ترویجی و هنری انجام داده و از راهنمایی‌ها و رهنمودهای بزرگانی چون حضرات آیات آقایان صانعی، خوشوقت، میرمحمدی و.. در هیئت امنا بهره‌مند بوده و حجم وسیعی از خدمات متعدد آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و... تحت اشراف ایشان به انجام رسانده است.

در ادامه محمود شاه شرقی، عضو شورای راهبردی بنیاد قرآن، در خصوص آخرین پژوهش‌های قرآنی از جمله حکمرانی قرآنی، آینده‌پژوهی قرآنی، اندیشه‌ورزی سیاسی، گفتمان قرآنی و دایرة المعارف مفهومی کاربردی و به خصوص در زمینه طرح پژوهشی حکمرانی قرآنی توضیحاتی را ارائه و تاکید کرد که این دوره آموزشی در 3 مرحله مقدماتی، میانی و عالی طراحی واجرا یی گردیده است.

وی افزود: دوره مقدماتی در ماه مبارک رمضان سال گذشته برگزار و دوره میانی نیز درماه مبارک رمضان امسال درحوزه امام حسین (ع) در تهران آغاز ومتعاقباً دوره مزبور نیز در سازمان بازنشستگی برگزار خواهد شد.
دوره عالی در خصوص روش پژوهش و نظریه پردازی خواهد بود و زیر نظر شورای علمی بنیاد نسبت به تهیه رساله اقدام و بعداز بررسی و تایید گواهی‌های مربوطه صادر خواهد شد.

رضا سلامت پناه نیز گزارشی از وظایف و فعالیت‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی در خصوص منشور، مصوبات و مباحث توسعه فرهنگ قرآنی در زمینه نظام سازی قرآنی ارائه کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: با توجه به ضعف و نقصان‌های عملکردی کمیسیون‌های شورای توسعه فرهنگ قرآنی، کمیسسیون‌های سه گانه شورا یعنی کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن که متولی آن وزارت آموزش و پرورش است، کمیسیون فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآنی که متولی آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی در قالب دو کارگروه وزارتخانه‌های علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت درمان وآموزش پزشکی هستند با بررسی گزارش وضعیت موجودبه این جمع‌بندی رسیدند که قرارگاهی را راه‌اندازی نماییم که ضمن ارتقاء جایگاه شورای توسعه فرهنگ قرآن، عدم هماهنگی این کمیسیون‌ها رفع شود.

وی گفت: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده امید به انتخاب یک نام برای این ساختار شرح وظایف و جایگاه گونه‌ای است که باعث تحریک بیشتر و هماهنگی این سه کمیسیون در آینده خواهد بود و موضوع سیاستگذاری‌ها، عملیاتی و اجرایی‌تر خواهد شد. با توجه به سابقه و قدمت فعالیت‌های بنیاد قرآن، ان‌شاءالله در خصوص این دوره‌ها و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی مساعدت خواهد کرد.
 

انتهای پیام
captcha