صادرات اولین محموله گوشت حلال از کره جنوبی به مالزی
کد خبر: 4141024
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۷

صادرات اولین محموله گوشت حلال از کره جنوبی به مالزی

بر اساس گزارش وزارت کشاورزی کره جنوبی، این کشور با مالزی برای صادرات گوشت گاو کره‌ای به توافق رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Korea Times، وزارت کشاورزی، غذا و امور روستایی و هیئت هانوو (Hanwoo)، سازمانی که حمایت از صنعت گوشت گاو را برعهده دارد اعلام کرد که رویدادی را روز جمعه در کوالالامپور برای جشن آغاز صادرات برگزار کردند.

وزارت کشاورزی گفت: این رویداد با حضور بیش از 100 نفر از جمله مقامات دولتی از جمله وزارت کشاورزی و امنیت غذایی، نمایندگان خرده‌فروشی و رستوران و همچنین رسانه‌های محلی برگزار شد که محبوبیت فرهنگ کره‌ای و هانوو را به نمایش گذاشت.

این وزارتخانه اعلام کرد که از سال 2016 برای صادرات گوشت گاو به این کشور آسیای جنوب شرقی کار کرده و در نهایت در ماه مارس زمانی که وزارت توسعه اسلامی مالزی، معروف به JAKIM، یک کشتارگاه حلال اختصاصی در کره را تأیید کرد، این مجوز را دریافت کرد.

با شروع صادرات گوشت گاو کره‌ای، انتظار می‌رود در مجموع 1875 تن گوشت گاو کره طی سه سال آینده صادر شود. به گفته وزارت کشاورزی کره جنوبی، این میزان بیش از 13 برابر 44 تن گوشت گاو صادر شده در سال 2022 است و انتظار می‌رود به پل ارتباطی برای جهانی شدن صنعت گوشت این کشور تبدیل شود.

این اولین بار است که محصولات گوشتی کره جنوبی مجوز حلال دریافت می کنند.

از آنجایی که علاقه به غذاهای کره‌ای به دلیل نفوذ فرهنگ کره‌ای مانند کی پاپ (موسیقی پاپ کره جنوبی) زیاد است، انتظار می‌رود گسترش صادرات به تثبیت عرضه گوشت گاو و ایجاد سود برای کشاورزان کمک کند.

انتهای پیام
captcha