برگزاری نمایشگاه تاریخچه توسعه کعبه در مسجدالنبی
کد خبر: 4141342
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

برگزاری نمایشگاه تاریخچه توسعه کعبه در مسجدالنبی

نمایشگاه 10روزه‌ تاریخچه بازسازی و توسعه کعبه و متعلقات آن در مسجد النبی برپا شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی روزنامه مال، اداره امور مسجدالنبی از روز 15 می (دوشنبه 25 اردیبهشت ماه) نمایشگاه تاریخچه کعبه و پرده آن را در داخل مسجد النبی برپا کرده که هدف از آن آشنایی زائران با تاریخچه کعبه و بازسازی در و دیوار و توسعه محوطه آن است. 

این نمایشگاه 10 روزه شامل مجموعه‌های مربوط به کعبه از جمله ابزار شستشوی کعبه، عطرهای به کار رفته در کعبه همچون انواع عود و گلاب و  چند قطعه قدیمی از پرده بیرونی و روکش اندرونی کعبه است.

همچنین نمونه‌هایی از چراغ‌های قدیمی استفاده شده در کعبه در این نمایشگاه عرضه شده است و بازدیدکنندگان می‌توانند نمونه‌ای از پرده کعبه را در این نمایشگاه بدوزند.

در این نمایشگاه برخی از تصاویر زیبای قدیمی که نشانگر بخش‌های خاص کعبه مانند دروازه کعبه، کلید کعبه، حجر الاسود و رکن یمانی است و برخی مستندهای مربوط به کعبه از جمله فیلمی از کتیبه‌های  دروازه کعبه و تصاویری قدیمی از اماکن حرمین شریفین عرضه شده است.

گفتنی است، این نمایشگاه با همکاری سازمان نمایشگاه‌ها و امور موزه‌های ریاست حرمین شریفین و سازمان نمایشگاه‌ها و امور موزه‌های عربستان در مسجدالنبی برگزار شده است.

انتهای پیام
captcha