تعامل دستگاه قضایی و تقنینی رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد
کد خبر: 4141496
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲

تعامل دستگاه قضایی و تقنینی رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: تعامل دستگاه قضایی استان با نمایندگان مردم در مجلس موجبات حل مشکلات مردم و رضایتمندی عمومی را به دنبال دارد.

نخستین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با مجمع نمایندگان استان کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سیدحسین حسینی، رئیس کل دادگستری استان کردستان امروز، 27 اردیبهشت در  نخستین نشست هم‌اندیشی و هم‌افزایی با مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه تشکیل این نشست، عمل به فرمایش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای تعامل و هم افزایی بیش از پیش میان مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف در جهت حل مشکلات و مسائل مردم  است.

وی افزود: از جمله مهم‌ترین و محوری‌ترین اهداف کلان دستگاه قضایی استان اجرای عدالت و رضایتمندی عمومی است که با جدیت در دادگستری استان دنبال می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان بر لزوم انعکاس کم و کاستی‌ها در خصوص مسائل دستگاه قضایی استان توسط نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به مدیران این دستگاه در استان تأکید کرد: پرسنل دستگاه قضایی و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به لحاظ مراجعات مکرر و متعدد مردمی ملجأ و پناهگاه مردم هستند و حجم عظیمی از گرفتاری‌ها و مشکلات مردم به این دو نهاد ارجاع می‌شود.

وی بر لزوم کمک به تخصیص اعتبار احداث پروژه ساختمان اداره کل دادگستری و محاکم تجدیدنظر استان در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: متاسفانه دستگاه قضایی استان کردستان از لحاظ نیروی انسانی و امکانات رفاهی در سطح بسیار پایینی قرار دارد و در چند سال اخیر با حداقل امکانات ، حداکثر بهره‌وری ایجاد شده و ضروری است تا نمایندگان مجلس در حدود وظایف قانونی خود در این خصوص چاره اندیشی کنند.

حجت‌الاسلام حسینی بر لزوم تصویب لوایح مربوط به شوراهای حل اختلاف و حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه و همچنین افزایش اعتبارات اختصاصی به قوه قضاییه در برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

بهزاد رحیمی، رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر همکاری و تعامل بیش از پیش نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی با دستگاه قضایی استان ، اظهار داشت : کمبود پزشک قانونی در استان از مشکلاتی است که باید چاره اندیشی شود.

شیوا قاسمی پور، نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی بر لزوم توجه ویژه به مرز باشماق مریوان تأکید کرد و افزود: متأسفانه در شهرستان مریوان کارخانه و واحد تولیدی فعال وجود ندارد و نرخ بیکاری در این شهرستان بالاست.

پرویز اوسطی،  نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در این جلسه بر لزوم خروج زندان قروه از سطح شهر تأکید کرد و یادآور شد: مشکلات احداث کارخانه لاستیک رازی و همچنین کارخانه بستنی عسل با رفع موانع موجود باید برطرف شود.

انتهای پیام
captcha