ستاد محلات قرآنی در دارالقرآن‌های مرکزی تهران راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4141922
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۰
سیفی:

ستاد محلات قرآنی در دارالقرآن‌های مرکزی تهران راه‌اندازی می‌شود

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران گفت: بنا به دستور شهردار تهران و تاکیدات معاون امور اجتماعی فرهنگی، ستاد‌های طرح محلات قرآنی در دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ۲۲گانه شهر تهران راه‌اندازی می‌شود.

مهدی سیفی، دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به مأموریت دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ۲۲گانه شهر تهران به عنوان ستاد طرح محلات قرآنی از راه‌اندازی ستاد‌های محلات قرآنی در دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران خبر داد.

وی با بیان اینکه امروز در محلات تهران ۳۵۳ سرای محله داریم که مقرر شده است در همه سرای محلات یک خانه قرآن و عترت ایجاد شود، افزود: این خانه‌های قرآن و عترت محور فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآنی در محلات پایتخت خواهند بود. 

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران از تشکیل شورای عالی قرآن مناطق هم خبر داد و گفت: مقرر شده است در ۲۲ منطقه شهرداری تهران شورای عالی قرآن مناطق با ریاست شهردار منطقه شکل گیرد که فعالیت‌های قرآنی مناطق را در ابعاد مختلف حمایت و مدیریت خواهند کرد.

سیفی بیان کرد: محوریت این فعالیت‌ها مساجد تخصصی قرآن خواهد بود و بر این اساس در هر منطقه مساجدی که فعالیت تخصصی و متمرکزی برای اقشار مختلف دارند، شناسایی کرده و از آن جلسات قرآن و مساجد تخصصی حمایت ویژه خواهد شد.

وی تصریح کرد: بنا به دستور شهردار تهران و تاکیدات معاون امور اجتماعی فرهنگی، ستاد‌های طرح محلات قرآنی در دارالقرآن‌های مرکزی مناطق ۲۲گانه شهر تهران راه‌اندازی می‌شود.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران افزود: به‌زودی طرح محلات قرآنی در محلات تهران با هدف احیا، فعالسازی و حمایت از پایگاه‌های قرآنی مساجد، خانه‌های قرآن و عترت، مدارس و جلسات خانگی آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha