حماسه‌سازی ناوگروه ۸۶ برای اقتدار و اهتزاز پرچم ایران
کد خبر: 4142156
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۴

حماسه‌سازی ناوگروه ۸۶ برای اقتدار و اهتزاز پرچم ایران

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با اشاره به ورود ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشورمان و حماسه آفرینی دریادلان این ناوگروه برای اهتزاز پرچم کشورمان، گفت: این ناوگروه بعد از حدود هشت ماه ماموریت دریانوردی، اتفاق تاریخ‌ساز و حماسه‌آفرینی را برای کشور رقم زدند. 

امیردریادار عباسی، مدیرکل حفظ آثار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان شرقی، امیر دریادار رضا عباسی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، شامگاه، 30 اردیبهشت‌ماه، در همایش «فاطمه معصومه(س)؛ الگوی دختر مسلمان» با اشاره به ورود ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به کشورمان و حماسه آفرینی دریادلان این ناوگروه برای اهتزاز پرچم کشورمان، گفت: این ناوگروه بعد از حدود هشت ماه ماموریت دریانوردی، اتفاق تاریخ‌ساز و حماسه‌آفرینی را برای کشور رقم زدند. 

وی با اشاره به مجاهدت‌ها و سختی‌هایی که دریادلان ناوگروه ۸۶ در دوری از اعضای خانواده محتمل شده‌اند، گفت: در طول مدتی که این ناوگروه روی دریا بود، اتفاقات تلخ و شیرینی برای خانواده حماسه‌آفرینان این ناوگروه رقم خورد؛ یکی فرزندش را از دست داده و دیگری صاحب فرزندی شده بود که هشت ماه دوری از خانواده و تحمل این اتفاقات تلخ و شیرین به‌خاطر اهتزاز پرچم کشورمان بوده است. 

عباسی، با تأکید بر اینکه شرایط جوی دریا بسیار سخت‌تر و خطرناک‌تر از ساحل بوده و این دریادلان سختی‌های بسیاری را به‌خاطر اقتدار و امنیت کشورمان متحمل شدند، افزود: این ناوگروه ثابت می‌کند همانگونه که آمریکایی‌ها و اذنابش از آن سوی دنیا به خلیج فارس ما می‌آیند، ما هم می‌توانیم در حیاط خلوت آنان حضور یافته و رژه برویم. 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، با بیان اینکه این اقتدار به برکت خون بهای هزاران هزار شهید به ارمغان آمده است، افزود: شما دختران باید مهیا باشید، چراکه در آینده پرچمدار ادامه این مسیر هستید و بدانید خرمشهر در چه شرایطی آزاد شد و رزمندگان چه سختی‌هایی را متحمل شدند و کشورمان از کجا به کجا رسیده است. 

وی با تأکید بر دفاع جانانه رزمندگان در دفاع از کیان میهن اسلامی، گفت: رزمندگان دفاع مقدس جانانه جنگیدند و وجبی از خاک کشورمان را به دشمن ندادند و امروز دشمنان همچنان با هجمه‌ها و تبلیغات به دنبال ضربه زدن به کیان ایران اسلامی هستند. 

عباسی، با تأکید بر اینکه امروز بحث حجاب، خاکریز اول بانوان است، افزود: رعایت شئونات اخلاقی و اسلامی و همچنین مبانی انقلابی و باورهای عمیق دینی برگرفته از خط سیر معمار کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب است، لذا شما دختران عزیز باید آگاه باشید که چه شرایطی در رسانه‌ها علیه کشورمان رقم می‌خورد و نباید دستاوردهای انقلاب نادیده گرفته شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که می‌توانیم کشورمان را بسازیم، مراقبت کنیم و به قله‌های رفیع برسیم، افزود: همه این دستاوردها به برکت انقلاب و خون بهای شهدای بزرگوار است. 

حجت‌الاسلام حسن حیدرزاده، مسئول فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی نیز در این مراسم با تأکید بر معرفت‌افزایی و شناخت دقیق نسبت به اولیا و ائمه‌(ع) و خاندان مطهر ایشان، اظهار کرد: شناخت ظاهری و شناسنامه‌ای از اولیا و خاندان عصمت و طهارت کافی نبوده و باید به شناخت عمیق و معرفتی دست یابیم. 

وی با تأکید بر کثرت خصلت‌های بارز حضرت معصومه‌(س)، یادآور شد: فعالیت‌های علمی، صبر و بردباری، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی، ولایت‌پذیری، عفت و نجابت از جمله ویژگی‌های بارز آن بانوی بزرگوار بوده است. 

حیدرزاده، با بیان اینکه برای تربیت دختران بهشتی باید به‌دنبال تربیت فاطمی باشیم، گفت: دین اسلام به‌دنبال گوشه نشینی زنان نیست، بلکه بر ارتقای علم و معرفت و کسب آنچه که موردنیاز است، تأکید دارد. 

انتهای پیام
captcha