کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود
کد خبر: 4142307
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

کرسی تلاوت و تدبر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی دانشگاه امیرکبیر از برگزاری کرسی تلاوت و تدبر در قرآن کریم در مسجد دانشگاه با حضور احمد ابوالقاسمی، قاری بین‌المللی خبر داد.

به گزارش ایکنا، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی دانشگاه امیرکبیر با همکاری کانون قرآن و عترت دانشگاه صنعتی امیرکبیر در نظر دارد کرسی تلاوت و تدبر در قرآن را با حضور احمد ابوالقاسمی برگزار کند.

علی‌اکبر مرآتی، رئیس جهاددانشگاهی واحد صنعتی امیرکبیر  در خصوص جزئیات این کرسی تلاوت گفت: در راستای طرح هماهنگ تلاوت و تدبر که به همت سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تدوین شده است، سلسله جلسات تلاوت و تدبر در واحد‌های منتخب جهاد دانشگاهی سراسر کشور برپا شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به فرازی از خطبه ۱۸ نهج‏‌البلاغه که می‏‌فرماید: «قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیدا است.» به اهمیت موضوع تذکر در قرآن اشاره کرد و گفت: در اینگونه جلسات تلاوت و تدبر اگرچه شاید مداومت وجود نداشته باشد، اما تذکر به انس بیشتر با قرآن را در گام اول در ذهن مخاطب ایجاد نموده و با تکیه بر مفاهیم مطرح شده، توجه به معانی و در گام بعدی عمل به قرآن را یادآور می‌شود.

این برنامه با حضور اقشار مختلف دانشگاهیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دوشنبه سوم خردادماه پس از اقامه نماز ظهر و عصر در مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار خواهد شد.

برگزاری کرسی تلاوت و تدبر با حضور استاد ابوالقاسمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام
captcha