موزه نمین بازگشایی می‌شود
کد خبر: 4142589
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶

موزه نمین بازگشایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: موزه شهرستان نمین تا نیمه خرداد‌ماه سال‌جاری بازگشایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اردبیل، حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، یکم خردادماه، در بازدید از موزه شهرستان نمین گفت: موزه نمین با همکاری شورای اسلامی این شهر تا نیمه خردادماه سال‌جاری بازگشایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: این موزه به دلیل کمبود نیروی انسانی حفاظتی تعطیل بود که با پیگیری نمایندگی اداره کل میراث‌فرهنگی شهرستان و تامین نیروی حفاظتی از سوی شورای شهر، موزه برای بازدید عموم آماده می‌شود.

وی تاکید کرد: ساختمان موزه نیاز به تعمیرات جزئی و تمیزکاری دارد که این اقدامات در فرصت موجود انجام و با انتقال آثار از مخزن، پیش از تعطیلات نیمه خردادماه، آماده فعالیت می‌شود.

محمدی ادیب ادامه داد: مشکل نیروی انسانی و حفاظتی از جمله مشکلات موجود در مسیر فعال نگه‌داشتن موزه‌های استان به ویژه در شهرستان‌ها است که با تعامل شهرداری و شوراهای اسلامی شهر به‌دنبال مرتفع کردن این مشکل و فعال‌سازی همه موزه‌های استان هستیم.

انتهای پیام
captcha