پرهیز از نگاه نمادین به برنامه‌های ارتحال حضرت امام(ره)
کد خبر: 4143264
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۸

پرهیز از نگاه نمادین به برنامه‌های ارتحال حضرت امام(ره)

فرماندار خمین با بیان اینکه مردمی بودن و محتوا محور بودن اولویت برنامه‌های ایام ارتحال حضرت امام(ره) است، افزود: برنامه‌ها با محوریت مساجد برگزار و از هرگونه کار کلیشه‌ای و نمادین پرهیز می‌شود.

حمید کمانکش

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حمید کمانکش، فرماندار خمین، امروز، سوم خرداد، در جلسه ستاد گرامیداشت ارتحال حضرت امام(ره) که در سالن شهید شبان استانداری برگزار شد، بیان کرد: به منظور برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها در این شهرستان، خمین تنها شهرستانی است که اعزام گروهی ندارد. برنامه‌های این شهر از پنج‌شنبه، 11 خرداد آغاز و تا دوشنبه، 15 همین ماه ادامه دارد.

وی با تأکید بر مردمی بودن و محتوا محور بودن برنامه‌های ایام ارتحال حضرت امام(ره)، اظهار کرد: در اجرای برنامه‌ها از هرگونه کارهای کلیشه‌ای و نمادین پرهیز می‌شود. سعی براین است برنامه‌ها با محوریت مساجد و حسینیه‌ها در جهت معرفت‌افزایی، آشنایی نوجوانان با سیره ایشان، بازخوانی تعریف امام از خوانش انقلاب انجام خواهد شد.

کمانکش از برگزاری رویداد «رهروان خمینی، عاشقان حسینی» در این شهرستان خبر داد و افزود: در روز شنبه، 13 خرداد نیز رویداد استانی شعر «روح‌الله» با حضور مهمانان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود. در عصر همین روز نشست هم‌اندیشی «توسعه و پیشرفت خمین» نیز برگزار می‌شود. در همین راستا دبیرخانه هم‌اندیشی در این شهرستان راه‌اندازی شده است.

وی از شناسایی مدیران و نخبگان کشور که اصالتاً خمینی هستند خبر داد و با بیان اینکه همایشی در بهمن ماه با حضور همین مدیران و نخبگان در خمین برگزار خواهد شد، اضافه کرد: اولین نشست جهت برگزاری این همایش 13 خرداد برگزار می‌شود.

فرماندار خمین به تشریح ویژه‌برنامه‌های 14 خرداد در این شهرستان پرداخت و اضافه کرد: برنامه‌ها در این روز در قالب دستجات عزاداری با حضور هیئات مذهبی، گروه‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد، گروه‌های هنری، بسیجی‌ها و خادمیاران رضوی از محلات به سمت بیت قدیمی امام(ره) انجام می‌شود. برنامه مهم این روز نیز از ساعت 10:30 دقیقه با سخنرانی آیت‌الله دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان آغاز می‌شود.

انتهای پیام
captcha