تقویت حاکمیت مردمی با تأکيد بر اشتراکات اقوام
کد خبر: 4143630
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹

تقویت حاکمیت مردمی با تأکيد بر اشتراکات اقوام

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی با اشاره به اینکه تقویت حاکمیت مردمی در پرتو تأکید بر اشتراکات قومی و فرهنگی محقق می‌شود، گفت: همگرایی اقوام برگرفته از مبانی اسلامی و ایرانی است.

علیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشورعلیرضا کلانتر مهرجردی، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، اظهار کرد: سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین» در سه بخش علمی، فرهنگی و هنری با مشارکت جهاددانشگاهی واحد لرستان و دانشگاه‌ لرستان در هفتم خردادماه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف ترسیم شده سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین»، گفت: از اهداف این جشنواره می‎توان به ارتقای سطح آگاهی دانشجویان در اقوام مختلف از حوزه‌های مشترک فرهنگی و هویت ایرانی و اسلامی، ترویج و نشر عناصر نمادهای وحدت‌بخش شامل پرچم ملی، سرود ملی، خط و زبان مشترک است.

کلانتر مهرجردی توجه به عناصر هویت‌ساز متعلق به هم نسل‌ها و اقوام مانند خلیج فارس، دریای خزر، کوه دماوند و دریاچه ارومیه را از دیگر اهداف برگزاری سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین» برشمرد و گفت: ترویج مفهوم حاکمیت ملی و سرزمینی با پذیرش اصل تنوع و احترام به اقوام ایرانی، آگاهی بخشیدن، شناسایی و کنترل توطئه‌ها و تهدیدها، فراهم آوردن بستری مناسب برای رشد و شکوفایی آفرینش‌های فرهنگی و هنری دانشجویان از دیگر اهداف این جشنواره ملی است.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی کشور یکی از سیاست‌های اصولی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را تقویت همگرایی اقوام حول اشتراکات ملی در عین تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی و تنوع قومی دانست و افزود: این سیاست برگرفته از مبانی اسلامی و ایرانی است. بنابراین ضرورت دارد تا در محیط دانشگاهی و دانشجویی نیز این سیاست تقویت گردد و این جشنواره که توسط جهاد دانشگاهی لرستان برگزار می‌کند در همین مسیر است.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران تجلی حضور مردم بوده و حاکمیت مردمی با تنوع قومی و فرهنگی از پایه‌های بنیادین نظام در کنار اسلامیت آن است، خاطرنشان کرد: پیام سومین جشنواره سراسری «اقوام ایران‌زمین» توجه به حاکمیت مردمی در عین پذیرش تنوع قومی و فرهنگی در راستای تقویت هویت اسلامی و ایرانی است.

 

انتهای پیام
captcha