هنر زیباترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه است
کد خبر: 4143675
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۲
استاندار آذربایجان شرقی:

هنر زیباترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه است

عابدین خرّم، گفت: هنر را زیباترین، بهترین و بلیغ‌ترین عامل انعکاس فرهنگ یک جامعه دانست و گفت: زنده‌ترین هنر نیز تئاتر است.

عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل ارشاد استان، عابدین خرّم، استاندار آذربایجان‌شرقی، شامگاه پنجم خردادماه، در آیین اختتامیه شانزدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اظهار کرد: امروز این افتخار نصیب تبریز، شهر شهریار، شهید باکری‌ها، علامه‌ها و صائب‌ها شده است که میزبان خادمان امام رضا(ع) و هنرمندان رضوی، داوران و اساتید بزرگوار  باشد.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم خادم افرادی هستیم که در این راه کاری را شروع کردند و در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی اسلامی با جان و دل تلاش نمودند.

خرّم افزود: تبریز یک شهر ویژه‌ای است، اگر روایتی از ایران کنیم بدون تبریز روایت ناقص می‌شود. شهری که سنوات و گذشته آن با علم، فرهنگ، اندیشه و هنر گره خورده و سه سال پشت سر هم نیز میزبانی جشنواره تئاتر رضوی را برعهده داشته است که نشان دهنده گذشته درخشان آن و حضور هنرمندانی چون استاد لزیری و سایر اساتید گرانقدر است.

وی خاطرنشان کرد: هنر زیباترین، بهترین و بلیغ‌ترین شیوه انعکاس فرهنگ یک جامعه است و زنده‌ترین هنر نیز تئاتر است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در خصوص شخصیت استاد لزیری به عنوان پیشکسوت عرصه تئاتر گفت: این استاد گرانقدر تئاتر را از محله و مسجد شروع کرده و شخصیتی است که از طریق نمایشنامه و تئاتر برای نوجوانان و جوانان این مرز و بوم و دیار خدمت کرد.

وی خطاب به هنرمندان حاضر در جلسه گفت: شما از ارادتمندان امام رئوف و ثامن الحجج(ع) هستید که از طریق تئاتر، فرهنگ رضوی را با فرهنگ اسلامی، دینی و ملی پیوند می‌دهید؛ این پیوند یک پیوند معنادار است، سال گذشته در جشنواره کن با فیلم عنکبوت مقدس به امام رضا(ع) اهانت شد. همه کسانی که بردگی فکری و فرهنگی غرب را یدک می‌کشند، دنبال آن هستند تا با فرهنگ دینی و توحیدی ما مبارزه کنند.

خرّم با بیان اینکه هنرمندان اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ و خدمات متقابلی برای بشریت انجام می‌دهند که در تاریخ به یادگار می‌ماند، اضافه کرد: هرساله قریب به ۲۵ میلیون زائر برای پابوسی امام رضا(ع) عازم مشهد می‌شوند. شمایی که برای اعتلای فرهنگ و هنر خود این پرچم و برای تبلیغ فرهنگ رضوی زحمت می‌کشید، اقدامات موثری برای خدمت به بشریت انجام می‌دهید.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شما برای جامعه خدمت کرده‌اید و جامعه از این طریق قدردان و قدرشناس شما است و ما به این چنین هنرمندان موقعیت شناس و زمان شناسی افتخار می‌کنیم.

وی در پایان یادآور شد: هنرمند امروزی با این رسالت، این چنین اندیشه انسانی را تبلیغ می‌کند؛ متن خوب و آثار خوب در این جشنواره بسیار بود و ارزش بالایی دارد اما در عرصه تئاتر باید تحقیق، پژوهش و مطالعه را افزایش داد چراکه این هنر، عقبه غنی دارد و هرچه از متن غنی برخوردار باشد ارتباط خود را با مخاطب افزایش خواهد داد

انتهای پیام
captcha