اهدای جایزه به مسجد مالزی به پاس تقویت همزیستی ادیان
کد خبر: 4143722
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

اهدای جایزه به مسجد مالزی به پاس تقویت همزیستی ادیان

مسجدی در مالزی به پاس کمک به تقویت همزیستی ادیان و ارائه خدمات اجتماعی، از سوی باشگاه ملی مطبوعات این کشور مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش ایکنا به نقل از استار، مسجد ابوبکر صدیق واقع در منطقه بنگسار کوالالامپور، به دلیل برنامه‌های فرهنگی در کمک به مردم از نژادها و مذاهب مختلف، جایزه ماه می باشگاه ملی مطبوعات (NPC)-Macrokiosk Muhibbah را از آن خود کرد.

این مسجد به دلیل تلاش‌های خود که شامل میزبانی جلسات افطاری مشترک با غیر مسلمانان و برگزاری یک سخنرانی در مورد ترک سیگار بود، مورد تقدیر قرار گرفت. این سخنرانی در ماه رمضان از سوی دکتر تکدیر سینگ یک پزشک غیر مسلمان انجام شد.

زکریا یحیی، متولی این مسجد گفت که از دریافت این تقدیر بسیار مفتخر است و به گسترش روحیه محبت در بین همه مالزیایی‌ها ادامه خواهد داد.

 استاد بازنشسته دانشگاه ازمان آوانگ که نائب رئیس این مسجد است در مراسم اهدای جایزه گفت که برای او این جایزه غافلگیرکننده بود زیرا احساس می‌کرد کار آنها امری عادی است. وی گفت: مسجد مرکز معنویت و تربیت بوده و درهای آن به روی همه باز است؛ دعوت از دیگران و کمک به جامعه کاری است که ما انجام می‌دهیم.

داتوک خیرالدین عطان، رئیس NPC، با بیان اینکه این جایزه برای قدردانی از تلاش‌ها در تقویت حسن نیت و دوستی صرف نظر از نژاد، مذهب و ملیت است افزود: امیدواریم از طریق این جایزه روح محبت را بین همه مردم احیا کنیم. این هدف نه تنها مسئولیت رهبران بلکه مسئولیت همه افراد در مالزی است.

جایزه NPC-Macrokiosk Muhibbah یک جایزه ماهانه است. فرد یا نهاد برنده 2000 رینگیت و همچنین کوپن‌های خرید از برخی مراکز فروش را دریافت می‌کند.

دریافت‌کنندگان توسط یک گروه متشکل از سردبیران رسانه و روزنامه‌نگاران ارشد انتخاب می‌شوند. معیارهای این جایزه مشخص می‌کند که هرکسی که کمک و خدماتی را برای افراد نیازمند، اهداف بشردوستانه یا حتی گیاهان و حیوانات انجام دهد، می‌تواند نامزد دریافت این جایزه باشد.

برندگان می‌توانند از هر ملیتی باشند به شرطی که هدف آنان کمک به دیگران بدون چشم‌داشت منافع شخصی باشد.

انتهای پیام
captcha