جشن دختران بهشتی در وزارت ارشاد + عکس
کد خبر: 4143767
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱

جشن دختران بهشتی در وزارت ارشاد + عکس

محفل قرآنی ویژه دختران نوجوان و جوان به مناسبت دهه کرامت عصر جمعه با برنامه‌هایی چون تلاوت، اجرای تواشیح و مدیحه‌سرایی، معرفی نوجوانان نخبه حافظ قرآن و سرودهای شاد دخترانه در محل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایکنا، سالن اجتماعات ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان تهران روز گذشته، پنجم خرداد، میزبان جمعی از دختران نوجوان به همراه مادرانشان بود.

به مناسبت دهه کرامت و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) بسیج این وزارتخانه، مکانی را برای برپایی محفل قرآنی ویژه بانوان با عنوان «دختران بهشتی» مهیا کرد؛ فضایی که تعداد آن در کشورمان و طی یک سال به تعداد انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و نمایانگر ضعف بزرگی در این حیطه است.


گزارش تصویری محفل قرآنی دختران بهشتی


برنامه‌‎ریزی این محفل با سمیه حاجعلی، مدرس و قاری بین‌المللی کشورمان بود و نیز انجام امور صدا و تصویر به دست دیگر بانوان متخصص انجام شده و فضایی را ایجاد کرده بود تا بانوان قاری، طنین صوت قرآن را به زیبایی به گوش مخاطبان برسانند. البته نگاه بسیاری از دختران حاضر در مراسم، حاکی از آن بود که از فعالیت بانوان قاری و گروه‌های تواشیح در کشورمان اطلاعی ندارند و در پایان محفل، گرد اساتید جمع شدند و از آنان برگزاری کلاس آموزش تخصصی قرآن کریم را درخواست کردند. ویژگی دیگر این محفل ایجاد سرور و شادی بود که به خوبی در میان تشویق دختران حاضر در سالن نمایان بود.

محفل قرآنی

این محفل سه‌ساعته با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، تلاوت فاطمه عیدی‌پور از استان فارس و اجرای نرجس شایان آغاز شد. کبری خزعلی، رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و نیز همسر و دختر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز مهمانان ویژه این مراسم بودند که ساعتی را به شنیدن تلاوت بانوان قرآنی و اجرای سرود دختران نوجوان و جوان اختصاص دادند. علاوه بر حضور تعدادی از بانوان مدرس و قاری قرآن، قرآن‌آموزان مؤسسات مختلف و تعدادی از اعضای خانواده شهدای فاطمیون و عضو فعال دارالقرآن جنت‌النعیم نیز حضور داشتند.

عاطفه خادمی، مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیز در سخنانی کوتاهی اظهار کرد: از قرآن کریم غفلت می‌کنیم و این مسئله با تغییر نگاه ما به این مصحف شریف اصلاح می‌شود.

وی افزود: خواندن قرآن اهمیت دارد و مداومت بر آن توصیه شده است، زیرا فقط با خواندن قرآن انسان آرامش خواهد داشت و با خواندنِ هر چیز دیگری آرامش واقعی برای انسان حاصل نمی‌شود. انس دائم با قرآن بر روحیه فرد اثر وضعی دارد.

خادمی با اشاره به اینکه دین اسلام و قرآن طی بیش از 1400 سال نگاه متعالی به زن داشته است، در حالی که این نگاه در دنیای مدرن وجود ندارد و از هر ابزاری استفاده می‌شود تا از نگاه متعالی قرآن به زن غافل شویم، افزود: بزرگترین افتخار شیعیان این است که با دو ظرفیت عظیم قرآن و ولایت، توانایی به اهتزاز درآوردن پرچم حق را در جهان دارند و باید به این توان باور داشته باشند.

اجرای گروه تواشیح تسنیم استان البرز، سخنرانی خانم خوش‌اخلاق و بیان نکات و مفاهیم سوره مریم سلام الله علیها، اجرای مولودی در وصف حضرت معصومه سلام الله علیها از سوی انسیه‌السادات اشرفی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت و اجرای چند سرود با مضامین دخترانه از دیگر بخش‌های این محفل بود.



تلاوت قرآن از سوی نسیبه کرمی‌پارسا، صاحب رتبه در مسابقات قرآن کریم کشورمان، اجرای مائده و مهدیه گنجعلی و ارائه محفوظات دو خواهر حافظ کل قرآن مائده ۱۳ ساله و مهدیه ۱۰ ساله بخش دیگری از این محفل بود.

این محفل سه مهمان دیگر نیز داشت، ثنا و‌ حدیث نظری از شهر اصفهان؛ ثنا که در سه‌سالگی حفظ قرآن را آغاز کرده و به حفظ نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نیز انجامیده است و اکنون با هفت سال سن نه‌ تنها قرآن را تلاوت، بلکه مفاهیم آن را به چند زبان‌ بیان می‌کند. همچنین زهرا خلیلی، نوجوان روشندل حافظ قرآن، که در ۱۲ سالگی موفق به کسب رتبه در مسابقات قرآن بانوان امارات متحده عربی شد، محفوظات خود را با تسلطی کم‌نظیر و صوتی حزین ارائه داد.

اعطای بیش از 30 کارت هدیه به حاضران در مراسم، پس از بیان سؤالاتی از مفاهیم مطرح شده از سوره مبارکه مریم، بخش‌ پایانی مراسم بود.

صدیقه صادقین

انتهای پیام
captcha