استقبال چشمگیر قرآنیان منطقه سیستان از طرح تربیت مربی «بشری»
کد خبر: 4143815
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
مدیر مؤسسه قرآنی خادمین سجاد(ع) زابل بیان کرد:

استقبال چشمگیر قرآنیان منطقه سیستان از طرح تربیت مربی «بشری»

فرزانه سرحدی با بیان اینکه طرح آموزش تخصصی و نوین تربیت مربی قرآن کریم(بشری) برای نخستین بار در شهرستان زابل برگزار شد و 200 نفر از قرآنیان منطقه سیستان در آزمون شرکت کردند، گفت: این طرح با استقبال بی‌نظیر قرآنیان منطقه سیستان مواجه شد که نشان‌دهنده اهمیت مسائل فرهنگی و قرآنی در میان علا‌قه‌مندان است.

بشریفرزانه سرحدی، رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادمین سجاد(ع) زابل در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: پس از برگزاری طرح تربیت مربی قرآنی «بشری» در زاهدان، باتوجه به درخواست‌های متعددی که از سوی قرآنیان شهرستان زابل ارائه شد، با حمایت  معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، انجمن قرآن اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، جامعه قرآنی استان سیستان‌وبلوچستان و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادمین سجاد(ع) زابل این طرح در سالن فرهنگی هنری ارشاد اسلامی این شهرستان به مدت سه روز برگزار شد.
 
وی افزود: از ویژگی‌های منحصر به فرد این طرح تخصصی این نکته بود که علاوه بر اینکه آموزش‌ها قابل درک برای همه بود به شکل کاملاً سهلی قابل درک برای شرکت‌کنندگانی بود که در این دوره حضور داشتند و به عبارتی دیگر، به شیوه کاملاً فنی، ساده‌سازی شده بود.
 
رئیس مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادمین سجاد(ع)زابل گفت: مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادمین سجاد(ع) تاکنون مجری فعالیت‌های قرآنی گسترده‌ای اعم از برگزاری کرسی‌های تلاوت متعدد، برنامه‌های آموزشی قرآن، عترت و نماز، برنامه‌های مهارت‌آموزی و کارآفرینی بانوان روستایی در منطقه سیستان بوده است.
 
سرحدی افزود: تاکنون 200 نفر از قرآنیان منطقه سیستان در آزمون شفاهی و عملی شرکت و به کسانی‌ که در این آزمون نمره قبولی را کسب کنند، مدرک تخصصی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.
 
وی همچنین در ادامه خواستار گسترش و استمرار حمایت‌ها و برگزاری یک چنین برنامه‌هایی با کیفیت بالا از سوی مسئولان امر شد، و گفت: در دوره تخصصی «بشری» که سه روز در شهرستان زابل با تدریس معاونت آموزش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاد ابراهیم کرمانی‌نژاد و به‌صورت شبانه‌روزی برگزار شد با استقبال بی‌نظیر قرآنیان منطقه سیستان مواجه شد که نشان‌دهنده اهمیت مسائل فرهنگی و قرآنی در میان علا‌قه‌مندان است.
انتهای پیام
captcha