حماس: اقدامات تشکیلات خودگردان علیه نمازگزاران قابل تحمل نیست
کد خبر: 4144034
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹

حماس: اقدامات تشکیلات خودگردان علیه نمازگزاران قابل تحمل نیست

محمود مرداوی، از رهبران حماس ضمن محکومیت اقدامات تشکیلات خودگردان در حمله به مساجد و منازل مردم، ایجاد وحشت و دستگیری جوانان را غیر قابل‌ تحمل دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از صفحه عربی مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محمود مرداوی، از رهبران حماس، تأکید کرد: حمله مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین به خانه‌های خدا و منازل مردم، ایجاد وحشت در آنها و دستگیری فرزندان آنها قابل تحمل نیست.

وی با تأکید بر اینکه تشکیلات خودگردان تمام اعتبار ملی خود را از دست داده است و عملکردش دیگر مردم فلسطین را فریب نمی‌دهد چرا که تمام گروه‌های مردم فلسطین و حتی اعضای فتح را در صورت انتخاب گزینه مقاومت سرکوب می‌کند.

مرداوی افزود: سیاست‌های سرکوب مردم فلسطین که از سوی تشکیلات خودگردان در پیش گرفته شده، به بلایی برای مردم فلسطین تبدیل شده است.  

وی با اشاره به اینکه آنچه در عقبه و شرم‌الشیخ رخ داد با منافع اشغالگران برای سرکوب مقاومت مردم فلسطین همگرایی دارد، تأکید کرد: تشکیلات خودگردان در تلاش است تا از تاریخ جنبش فتح برای بقای خود سوءاستفاده کند.

مرداوی ادامه داد: «ما از جنبش فتح می‌خواهیم که تشکیلات خودگردان را تحت‌ فشار بگذارد تا در راستای آشتی و وحدت ملی گام برداریم.»

نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان روز جمعه با هجوم به مسجد اسامه الزیر، در شهرک دورا واقع در جنوب الخلیل در کرانه باختری، شماری از نمازگزاران را دستگیر کردند. شاهدان محلی تأکید کرده‌اند: این نیروها بدون رعایت حرمت مساجد، به این مسجد هجوم بردند، و پس از تعرض به نمازگزاران شماری را دستگیر کردند.

خطیب مسجد پیش‌تر انتقاداتی در مورد فعالیت‌های موسسه تأمین اجتماعی در تشکیلات خودگردان مطرح کرده بود.

همکاری امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی با انتقادهای گسترده از سوی گروه‌های فلسطینی مواجه است و بسیاری این تشکیلات را عملاً بخشی از اشغالگری توصیف می‌کنند.

انتهای پیام
captcha