اجرای طرح‌های اوقات فراغت با شعار «مسجد، کانون نشاط» در خوزستان
کد خبر: 4144318
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۳

اجرای طرح‌های اوقات فراغت با شعار «مسجد، کانون نشاط» در خوزستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان از اجرای طرح‌های اوقات فراغت با شعار «مسجد، کانون نشاط» در استان خبر داد.

کانون مساجدبه گزارش ایکنا از خوزستان، دومین نشست شورای راهبردی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با موضوع طرح غنی‌سازی اوقات فراغت، امروز هشتم خرداد در محل دبیرخانه کانون‌های مساجد استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاسم سمیری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا(ع) گفت: فصل برنامه‌های فرهنگی هنری کانون‌های مساجد در اوقات فراغت آغاز شده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری برنامه‌هایی مناسب ویژه کودکان و نوجوانان در مساجد هستیم.

وی اضافه کرد: نشست اول شورای راهبردی کانون‌های مساجد با هدف ارائه پیشنهاد و نظر و ایده برگزار شد و این نشست به منظور عملیاتی کردن این ایده‌ها است. در این راستا از تعدادی از نخبگان کانون‌های مساجد و استان را به عنوان کارشناس و متخصص برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و صاحب ایده دعوت شد تا از نظرات و پیشنهادهای آنها برای هر چه بهتر برگزار کردن طرح‌های اوقات فراغت بهره‌مند شویم.

سمیری در ادامه با بیان اینکه یک هزار و 200 کانون فرهنگی هنری در مساجد خوزستان فعال هستند، تأکید کرد: باید از این ظرفیت جهت پرکردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استفاده کنیم. رهبر انقلاب نسبت به مساجد به عنوان رکن و مرکز فعال‌سازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد تاکید دارند و شعار دولت نیز «نهضت بازگشت به مساجد» است و این نشان‌دهنده اهمیت به مساجد است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، اظهار کرد: «مسجد، کانون نشاط» عنوان و شعار طرح تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است. در این طرح بر ضرورت تمرکز بر موضوع غنی‌سازی اوقات فراغت، اهمیت تعریف کارویژه‌ای برای کودکان و نوجوانان و ساماندهی فعالیت‌های ستاد در این حوزه و جریان‌سازی با تمرکز بر نشاط آفرینی و امیدآفرینی و زمینه‌سازی جهت توسعه فعالیت کانون‌ها در تمام ایام سال تاکید شده است.

وی بر تدوین برنامه‌هایی جذاب و بانشاط با موضوعات متنوع و با در نظر گرفتن نیازهای اصلی مخاطبان (کودکان و نوجوانان) تاکید کرد و افزود: اصول تربیتی کودک و نوجوان باید مبنای عمل قرار گیرد، همچنین برنامه‌های تربیتی باید مستمر باشند تا با تعمیق و گسترش برنامه‌های تربیتی بتوانیم موج‌آفرینی و جریان‌سازی کنیم.

سمیری همچنین بر ضرورت فعالیت پایگاه‌های قرآنی در مساجد و برنامه‌ریزی جهت حضور اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اعم از کودکان، نوجوانان و جوانان در شانزدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان تأکید کرد.

در این نشست تعدادی از پیشکسوتان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر مساجد پیشنهادها و طرح‌های خود را در زمینه برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha