نام‌نویسی ۱۰۰ دانش‌آموز در مدرسه قرآنی «صدرا» با گرایش حفظ تخصصی
کد خبر: 4144372
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰

نام‌نویسی ۱۰۰ دانش‌آموز در مدرسه قرآنی «صدرا» با گرایش حفظ تخصصی

مدیر مؤسسه قرآن و عترت «بینات» اهواز از ثبت نام ۱۰۰ دانش‌آموز با گرایش حفظ تخصصی قرآن در مدرسه «بینات صدرا» خبر داد.

حجت‌الاسلام ابراهیم ساعدیبا پیگیری‌های مؤسسه قرآن و عترت بینات اهواز (مدرسه تخصصی حفظ قرآن) و موافقت اداره کل تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش استان خوزستان، اولین مدرسه قرآنی صدرا با گرایش حفظ تخصصی قرآن ویژه مقطع متوسطه اول در اهواز راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام ابراهیم ساعدی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت بینات اهواز در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، در این باره گفت: مدرسه قرآنی بینات صدرا با هدف کادرسازی در یک بستر و برنامه‌ریزی بلند مدت و تربیت حافظان کل تراز انقلاب اسلامی با یک رویکرد تخصصی در اهواز راه‌اندازی شده است.

وی درباره جذب و ثبت نام دانش آموزان در این مدرسه گفت: مصاحبه از دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان با حساسیت و دقت خاصی انجام می‌شود تا استعداد و انگیزه آنها برای یک برنامه سه ساله علمی، تربیتی و قرآنی سنجیده شود.

ساعدی ادامه داد: برنامه‌ریزی ما علاوه بر تحصیل، در سه حوزه علمی، تربیتی و قرآنی پیش‌بینی شده است. در حوزه علمی، مباحث با هدف نخبه‌پروری ارائه می‌شود. در حوزه تربیتی، سیرهای تربیتی و معرفتی برای دانش‌آموزان پیش بینی شده است. در حوزه قرآن نیز حفظ کل قرآن کریم را به همراه مفاهیم در دستور کار قرار دادیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت بینات افزود: با توجه به این سه حوزه، سه گروه شامل گروه علمی که معلمان هستند، گروه تربیتی و یک گروه قرآنی در این مدرسه فعالیت خواهند کرد. در حوزه قرآن چهار استاد حفظ با ما همکاری می‌کنند که همگی حافظ کل قرآن و از اساتید مجرب ما هستند. تلاش بر این بوده که اساتید از بین جوانان باشند تا به راحتی بتوانند با دانش‌آموزان ارتباط برقرار کنند.

وی درباره دلیل انتخاب مقطع متوسطه اول برای آغاز فعالیت مدرسه قرآنی صدرا گفت: به اعتقاد ما متوسطه اول بهترین سن برای شروع این کار است، به جهت اینکه دانش آموز تا حدودی رشد کرده است، ضمناً درس‌ها در این مقطع هنوز تخصصی و سنگین نشده است و امکان آشنایی با قرآن برای او وجود دارد.

ساعدی گفت: مدرسه قرآنی صدرا در ناحیه یک اهواز و با گرایش حفظ تخصصی قرآن فعالیت خواهد کرد. تاکنون حدود ۱۰۰ تا ۱۱۰ دانش آموز در این مدرسه نام‌نویسی کرده‌اند. حوزه ثبت نامی ما هفتمی‌ها و در پایه هشتم و نهم نیز در صورتی که دانش‌آموز آشنایی پایه با قرآن داشته باشد به صورت محدود جذب می‌کنیم. شروع کار از تابستان است. ما یک پیش دوره داریم که بعد از مصاحبه و از ۲۰ خرداد آغاز می‌شود. مدت زمان آن ۱۰ روزه است و دانش‌آموزان در این مدت روزانه از صبح تا ظهر در مدرسه حضور پیدا می‌کنند و در کلاس‌های ارتقای سطح روخوانی و روانخوانی و حلقات تربیتی شرکت می‌کنند. این جلسات روزانه به برنامه‌های ورزشی ختم می‌شود.

این حافظ قرآن ادامه داد: دوره اصلی که به صورت شبانه‌روزی است از تیر شروع می‌شود و سومین دوره شبانه‌روزی حفظ ما در اهواز است.

مدیر مؤسسه قرآنی بینات با بیان اینکه این کار به پیگیری‌های زیادی نیاز دارد، گفت: در پایان از اهتمامی که اداره کل تبلیغات اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین اخوان در این کار داشتند قدردانی می‌کنم. مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یک چشم‌انداز قرآنی برای مدارس صدرا دارند که جای تشکر وجود دارد. همچنین از همکاری و پیگیری مجموعه‌های زیرنظر سازمان تبلیغات ازجمله دارالقرآن و مدارس صدرای استان که بسیار زحمت کشیدند نیز تشکر می‌کنم.

ساعدی گفت: دانش‌آموزان از طریق سایت https://quranbayyenat.ir می‌توانند در این مدرسه نام‌نویسی کنند. 

 

نام‌نویسی مدرسه «بینات صدرا» با گرایش حفظ تخصصی قرآن در اهواز

انتهای پیام
captcha