پویش سراسری تلاوت سوره فجر برگزار می‌شود
کد خبر: 4144602
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰

پویش سراسری تلاوت سوره فجر برگزار می‌شود

پویش سراسری تلاوت سوره مبارکه فجر و اهدای آن به روح مطهر و ملکوتی حضرت امام خمینی‌(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا، پویش سراسری تلاوت سوره مبارکه فجر و اهدای آن به روح مطهر و ملکوتی حضرت امام خمینی‌(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد از سوی معاونت تبلیغات و روابط عمومی اداره کل قرآن، عترت و نماز سازمان عقیدتی و سیاسی فراجا برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این طرح می‌توانید تعداد دفعات تلاوت خود را به آی دی yazeynab۷۷ یا در گروه نورالقرآن در پیامرسان ایتا اعلام کنند.

قیام پانزده خرداد، نهضتی خودجوش و مردمی در تهران، قم و برخی از شهر‌های دیگر در اعتراض به دستگیری امام خمینی در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ بود.

مهمترین حادثه‌ای که منجر به شروع این قیام شد، سخنرانی امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه قم و پخش خبر آن در کشور بود. امام خمینی(ره) در این سخنرانی به‌شدت و به‌صراحت به شاه و اسرائیل حمله کرد، به‌دنبال این سخنرانی، امام خمینی(ره) در سحرگاه ۱۵ خرداد در منزل خود در قم دستگیر و به تهران منتقل شد و مردم همان روز در قم و تهران و دیگر شهر‌ها به خیابان‌ها ریختند و قیام پانزده خرداد شکل گرفت.

تظاهرات در قم، تهران و ورامین به مقابله حکومت انجامید و تعدادی از مردم شهید و مجروح شدند. امام خمینی(ره)، این‌ روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند. قیام پانزده خرداد نقطه عطفی در مبارزات ملت ایران در برابر حکومت پهلوی بود که استمرار یاد و خاطره آن به قیام سراسری ۱۳۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی انجامید.

پویش سراسری تلاوت سوره مبارکه فجر برگزار می‌شود

انتهای پیام
captcha