اولین مدرسه طلاب در شهرستان سقز احداث می‌شود
کد خبر: 4144974
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۶

اولین مدرسه طلاب در شهرستان سقز احداث می‌شود

نماینده ولی فقیه استان کردستان گفت: اولین مدرسه طلاب در شهرستان سقز احداث خواهد شد که می‌تواند نقش بسزایی در جذب مشتاقان به فراگیری دروس دینی داشته باشد.

دیدار روحانیون سقزی با نماینده ولی فقیه در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت الاسلام‌و‌المسلمین عبدالرضا پورذهبی، نماینده ولی فقیه استان کردستان امروز، 10 خردادماه در دیدار با روحانیون شهرستان سقز با اشاره به اینکه حدود 200 نفر از ماموستاهای استان اشتغال دولتی دارند، گفت: وضعیت معیشت روحانیون در استان یکی از دغدغه‌های ما بوده که تصمیم به افزایش شهریه آنان گرفته شده است.

وی به مسکن روحانیون پرداخت و افزود: مرکز خدمات اعلام آمادگی کرده است که هزار مسکن در اختیار طلاب اهل تشیع و اهل سنت قرار دهد اما افرادی که فرم ج آنها قرمز بوده مسکن به آنها تعلق نمی‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان به ضرورت تحصیل طلاب اشاره و بیان کرد: اولین مدرسه طلاب در شهرستان سقز احداث خواهد شد که می‌تواند نقش بسزایی در جذب مشتاقان به فراگیری دروس دینی داشته باشد لذا انتظار می‌رود طلبه ها به این مدرسه جذب شوند.

وی در ادامه به اغتشاشات سال گذشته نیز پرداخت و گفت: افرادی با صدور بیانیه، مکرر به رهبر انقلاب اسلامی توهین کردند و بعضا ماموستا ها را مورد اذیت و آزار قرار دادند لذا آنها باید بدانند که رهبر ما دارای جایگاه بسیار والای است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان یادآور شد: در آن ایام 400 نیرو از استان کردستان زخمی شدند و 104 روز شبانه روز برای امنیت مردم در آماده باش بودند.

فعال بودن 240 مسجد در شهرستان سقز

ماموستا سیدحسین حسینی، مسئول مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز، نیز گفت: 370 مسجد در شهرستان سقز وجود دارد که از این تعداد 240 مسجد فعال است.                                                                          
وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی در شهرستان سقز اقدامات موثری را انجام داده و فضای آموزشی و فرهنگی مناسبی را ایجاد کرده است، یادآور شد: متأسفانه فضای حاکم در جامعه موجب شده که جوانان رغبتی به آموزش طلبه‌گری نداشته باشند.

انتهای پیام
captcha