مهد قرآن خوی 3 ماه پس از زلزله؛ بازسازی کامل نیازمند حمایت + عکس
کد خبر: 4145006
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

مهد قرآن خوی 3 ماه پس از زلزله؛ بازسازی کامل نیازمند حمایت + عکس

مدیر مؤسسه مهد قرآن خوی از روند کُند بازسازی مکان مؤسسه مهد قرآن با وجود سپری شدن بیش از سه ماه از وقوع زلزله خبر داد و گفت: هنوز هیچ حمایت و کمک مالی نه از سوی دستگاه‌ و نهاد‌های مربوطه و نه از سوی خیرین صورت نگرفته است و متأسفانه تمام حمایت‌ها در شعارها خلاصه شده است.

مؤسسه مهد قرآن خوی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد فیضی، مدیر مؤسسه مهد قرآن خوی در گفت‌وگو با ایکنا، درباره روند بازسازی ساختمان مهد قرآن خوی که در زلزله بهمن ‌1401 دچار آسیب شده بود، گفت: با وجود سپری شدن بیش از سه ماه از زلزله خوی هنوز هیچ حمایت و کمک مالی نه از سوی دستگاه‌ و نهاد‌های مربوطه و نه از سوی خیرین صورت نگرفته است و متأسفانه تمام حمایت‌ها در حرف‌ و شعار خلاصه شده است.  

وی افزود: تا به امروز دیوارهای که آسیب دیده و ترک خورده بود، تخریب شد و بخشی نیز دیوارکشی انجام شده است.

فیضی در پاسخ به این سؤال که روند برگزاری کلاس‌ها طی این مدت چگونه بوده است، اظهار کرد: کلاس‌ها را با تدابیر انجام شده در دو مکان، طبقه پیلوت مکان مؤسسه، که ایمن‌سازی شده و نیز اتحادیه انجمن‌های اسلامی شهر برگزار کردیم که روز گذشته، 9 خرداد جشن اختتامیه پایان دوره سال تحصیلی برگزار شد.

وی درباره دیگر دوره‌های مؤسسه بیان کرد: در مؤسسه، دوره‌های حفظ خردسالان و بزرگسالان و پیش‌دبستانی قرآنی در کنار مدرسه ابتدایی پسرانه برگزار می‌شد و ما طی این مدت برای اینکه قرآن‌آموزان از آموزش بازنمانند به بستر فضای مجازی روی آوردیم، اما باید بدانید پیش از زلزله، 20 نفر به عنوان کادر اجرایی و اداری مشغول به فعالیت بودند که شروع به کار مجدد آنها منوط به بازسازی محل مدرسه و مهد قرآن است، البته ثبت‌نام از علاقه‌مندان خواهیم داشت.

مدیر مؤسسه مهد قرآن خوی درباره میزان تعامل دفتر مرکزی مهد قرآن در روند بازسازی مؤسسه گفت: متأسفانه حمایتی صورت نگرفته است. شاید به این دلیل که ساختمان مهد قرآن خوی، فاقد ملکیت مهد قرآن است. زمین را شهرداری واگذار کرده است، یعنی تا زمانی که مهد قرآن است، می‌تواند در این زمین کلاس‌های خود را برگزار کند و ساختمان آن توسط خیرین ساخته شده است.

خیرین می‌توانند در اهدای کمک غیر نقدی در زمینه تهیه مصالح، سیمان، تجهیزات آموزشی و ... همراهی کنند یا با شماره ۰۹۱۴۳۶۳۶۵۱۸ تماس بگیرند. 

انتهای پیام
captcha