تشریح روند خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان مرکزی
کد خبر: 4145173
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۲

تشریح روند خدمت‌رسانی به مناطق سیل‌زده استان مرکزی

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی آخرین وضعیت برخی مناطق گرفتار سیلاب شهرستان‌های فراهان و تفرش در پی بارش‌های اخیر و روند عملیات خدمات‌رسانی را تشریح کرد.

کمک به مناطق سیل زده

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، امید محترمی، مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی، با تشریح آخرین وضعیت آب‌گرفتگی و سیلاب عصر چهارشنبه ۱۰ خردادماه در مناطقی از استان در پی بارش‌های رگباری بیان کرد: شکل‌گیری جریان بارشی توده همرفتی در چند نقطه از شهرستان فراهان و تفرش بارش‌های گسترده مانسونی را به همراه داشت و موجب سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های منطقه شد.

وی ادامه داد: با توجه به هشدار قبلی هواشناسی و هماهنگی انجام‌شده تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران به‌منظور مقابله با سیلاب احتمالی در آماده‌باش کامل قرار داشتند.

محترمی تصریح کرد: افزایش حجم بارش‌ها در منطقه تلخاب و روستای حدودا ۲۰ خانواری در  روستای کلا بخش مرکزی شهرستان فراهان موجب سیلابی شدن رودخانه و طغیان آب شد که در همین راستا در این روستا یک واحد به‌صورت کامل و دو واحد به‌صورت جزئی دچار آب‌گرفتگی شدند که ساکنان هر سه واحد فصلی بوده و ساکن دائم نیستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: بلافاصله و کمتر از ۱۵ دقیقه تیم‌های ستاد مدیریت بحران شهرستان فراهان با مدیریت فرماندار در محل حاضر شدند و اقدامات اولیه ازجمله بازگشایی معابر اصلی روستا به‌صورت کامل انجام شد و تخلیه آب منازل با حضور تیم‌های هلال‌احمر انجام گرفت.

وی با بیان اینکه اکیپ های عملیاتی ادارات آب، برق و گاز سریعاً نسبت به ایمن‌سازی تأسیسات آسیب‌دیده اقدام کردند، گفت: در حال حاضر شرایط روستا کاملاً مطلوب است و بیش از ۴۰ نیروی امدادگر هلال احمر، خدماتی و پشتیبانی دستگاه های مختلف در قالب ۱۲ تیم در منطقه حضور پیدا کردند و سریعاً عملیات پاک‌سازی و اسکان یک خانواده آسیب‌دیده انجام گرفت. همچنین تیم‌های عملیاتی ستاد مدیریت بحران تا فردا، 12 خرداد تمامی معابر داخلی روستا را پاک‌سازی خواهند کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی اضافه کرد: در شهر تلخاب هم با توجه به اقدامات خوبی که در حوزه پیشگیری انجام شد در اثر سیلابی شدن رودخانه صرفاً حیاط سه واحد دچار آب‌گرفتگی جزئی شد و هیچ خسارتی به منازل مسکونی وارد نشد. گروه‌های ارزیاب جهاد کشاورزی به‌منظور بررسی خسارات احتمالی به اراضی و مزارع کشاورزی در منطقه حضور پیدا خواهند کرد.

محترمی همچنین با اشاره به وقوع بارش‌های رگباری در برخی نقاط استان گفت: عصر امروز در روستاهای حشه، محمد آباد، فرک، دادقان، هفتان و جفتان شهرستان تفرش نیز در اثر شدت بارش‌ها سیلابی شدن رودخانه‌ها اتفاق افتاد و منجر به مسدود شدن برخی مسیرها گردید که با تلاش نیروهای راهداری عملیات بازگشایی سریعا انجام گرفت و خوشبختانه خسارتی در پی نداشت.

یادآور می‌شود، مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی، معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان، فرماندار فراهان و مدیران شهرستانی عضو ستاد مدیریت بحران از دقایق نخست حادثه در منطقه حضور پیدا کردند.

انتهای پیام
captcha