عدالت در حوزه بهداشت و درمان محقق شود
کد خبر: 4145319
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
امام‌ جمعه شهرکرد تأکید کرد؛

عدالت در حوزه بهداشت و درمان محقق شود

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام با تأکيد بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان باید عدالت محقق شود، گفت: گاهی به بهانه مقرون به صرفه نبودن، جمع بزرگی از افراد در مناطق محروم از خدمات درمانی محروم می‌شوند، کرامت انسانی حکم می‌کند که هیچ چیزی را قربانی موضوعات دیگر نکنیم، همه باید از امکانات درمانی برخوردار باشند.

دیدار وزیر بهداشت با امام جمعه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در استان چهارمحال‌وبختیاری، امروز، ۱۲ خردادماه در دیدار با وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم کارنامه خوبی در تمامی زمینه‌ها دارد، اظهار کرد: این دولت منویات مقام معظم رهبری را دنبال می‌کند و در عرصه‌های مختلف درخشیده است.

وی با تأکيد بر اینکه در حوزه بهداشت و درمان باید عدالت محقق شود، توضیح داد: گاهی به بهانه مقرون به صرفه نبودن، جمع بزرگی از افراد در مناطق محروم از خدمات درمانی محروم می‌شوند، کرامت انسانی حکم می‌کند که هیچ چیزی را قربانی موضوعات دیگر نکنیم، همه باید از امکانات درمانی برخوردار باشند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جمعی از مردم توانایی پرداخت هزینه‌های درمان را با وجود حمایت‌های بیمه‌ای ندارند، تأکيد کرد: هزینه‌های درمان سنگین است و بسیاری از افراد از این خدمات درمانی محروم می‌شود.

نکونام با اشاره به پدیده زیرمیزی گفت: برخی از پزشکان از بیماران هزینه‌های گزاف طلب می‌کنند که بسیاری از افراد توان پرداخت آن را ندارند که این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد، البته برخی پزشکان نیز منصف هستند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر اینکه نظام ارجاع و پزشک خانواده هنوز در بین مردم نهادینه نشده است، بیان کرد: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی توسط مسئولان مربوطه صورت بگیرد.

وی در پایان با بیان اینکه گزارشات موثقی از سقط جنین غیرقانونی در چهارمحال‌وبختیاری داریم، توضیح داد: این مسئله باید پیگیری شود، حمایت در درمان ناباروری نیز ضعیف است و باید حمایت بیشتری شود.

انتهای پیام
captcha