نیروهای متدین و انقلابی به فرزندآوری دعوت شوند
کد خبر: 4145324
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
عین‌اللهی:

نیروهای متدین و انقلابی به فرزندآوری دعوت شوند

وزیر بهداشت گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب، رشد جمعیت در کشور به چهار درصد رسید، اما امروز متأسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است و در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت می‌رویم که قطعاً این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.

دیدار وزیر بهداشت با امام جمعه شهرکرد

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، امروز ۱۲ خردادماه در بدو سفر به شهرکرد در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌ فقیه در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: در دولت سیزدهم به‌عنوان یک سرباز وارد شدیم و اولین مسئله که مورد تأکيد مقام معظم رهبری قرار گرفت، مدیریت بیماری کرونا بود؛ در ابتدای دولت شاهد فوت ۷۰۰ نفر، ابتلای ۵۰ هزار نفر و بستری ۲۰ هزار نفر بودیم که واکسیناسیون کرونا با قوت آعاز شد و تمامی مکان‌ها به مراکز واکسیناسیون تبدیل شد.

وی با بیان اینکه روزانه یک میلیون و ۶۰۰ واکسن در کشور تزریق می‌شد، توضیح داد: در آذرماه سال ۱۴۰۰ تزریق واکسن کرونا به حد قابل قبولی رسید. در ابتدای کرونا تا آذرماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۲ هزار فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در کشور گزارش شد که تعداد فوتی‌ها از این زمان به ۲۲ هزار نفر کاهش پیدا کرد.

عین‌اللهی با اشاره به بیمه شش میلیون نفر در دولت سیزدهم افزود: بیشتر این افراد جزو دهک‌های یک تا سه هستند و برای این منظور شش هزار میلیارد تومان اعتبار توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد.

کاهش رشد جمعیت به ۱.۵ درصد

وزیر بهداشت در ادامه در خصوص جوانی جمعیت تأکيد کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی رشد جمعیت در کشور به چهار درصد رسید، اما متأسفانه این عدد به ۱.۵ رسیده است، به اندازه افراد جامعه تولیدمثل نداریم و در چند سال آینده به سمت پیری جمعیت می‌رویم که قطعاً این مسئله یک بحران است، از علما درخواست داریم که نیروهای متدین و انقلابی را به فرزندآوری دعوت کنند.

وی با بیان اینکه زایمان رایگان شده است، تأکيد کرد: فرزندان زیر پنج سال نیز تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند، همچنین برای مادران باردار داروهای تقویتی در مراکز بهداشتی توزیع می‌شود.

عین‌اللهی با تأکيد بر اینکه سقط جنین یک جنایت است، تصریح کرد: افرادی که آزمایش بارداری آن‌ها مثبت می‌شود تا زمان زایمان در سامانه ثبت شده‌اند، سقط به دلایل متقن نیاز دارد و هر کسی اقدام به سقط غیرقانونی کند با او برخورد خواهد شد.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه باید برای تمامی افراد جامعه پرونده سلامت تشکیل شود، یادآور شد: باید برای تشکیل این پرونده خانه به خانه سر بزنیم، افراد باید از سلامت خود اطمینان داشته باشند، با اجرای این طرح هزینه پزشک عمومی و بستری تا ۹۵ درصد پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۵۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و درمان وجود داشت، گفت: از این تعداد ۱۴۰۰ پروژه تکمیل و به‌بهره‌برداری رسید و تکمیل سایر پروژه‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

عین‌اللهی در پایان تصریح کرد: خوشبختانه چهارمحال‌وبختیاری وضعیت خوبی از نظر بهداشت و درمان و تجهیزات دارد.

انتهای پیام
captcha