امام(ره) را باید به منزله یک شخصیت تاریخ ساز بشناسیم نه تاریخی
کد خبر: 4145336
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹
حجت الاسلام حاجتی:

امام(ره) را باید به منزله یک شخصیت تاریخ ساز بشناسیم نه تاریخی

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما در زمینه شناخت امام(ره) دچار فقر امام شناسی هستیم، گفت: امروز ما نیاز به شناخت امام(ره) به به منزله یک شخصیت تاریخی بلکه به منزله یک شخصیت تاریخ ساز داریم.

حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی

به گزارش ایکنا، حجت الاسلام و المسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز ۱۲ خرداد، در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تهران، با گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) گفت: بهترین توصیفات و رهنمودها پیرامون شخصیت و آرمان های امام(ره) از سوی رهبر انقلاب اسلامی تبیین شده است و در واقع بهترین مفسر امام(ره) شاگرد مکتب امام(ره) است.

وی افزود: رهبر انقلاب به صراحت فرمودند تا امروز هم امام ناشناخته است. ما واقعا در زمینه امام شناسی  در حق شخصیت ملکوتی و الهی امام(ره) به فقر امام شناسی و امام پژوهی دچار هستیم.

حاجتی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر وظیفه همه ما برای جلوگیری از تحریف امام(ره) و کمرنگ شدن تفکر و اندیشه امام(ره) در جامعه گفت: رهبر انقلاب با این تذکرها و تأکیدات این حقیقت را یادآوری کردند که اگر از امام(ره) و آثار ایشان غافل شویم دشمن غافل نمی شود و اولین کار او حذف امام است و چون موفق نمی شود تحریف امام (ره) را در دستور کار قرار می دهد.

این استاد حوزه و دانشگاه اظهار کرد: رهبر انقلاب اسلامی اگر امام(ره) که روح انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است از انقلاب و جمهوری اسلامی گرفته شود جز نقشی بر دیوار باقی نمی ماند. امروز این یک میدان جنگ و مجاهدت است و مجاهد این میدان کسی است که امام(ره) را خوب بشناسد و تحلیل کند.

وی تأکید کرد: از مجموعه فرمایشات راهبردی رهبر انقلاب اسلامی در سخنرانی های 34 سال گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره) این طور برمی آید که اگر ما بخواهیم تنگه احد انقلاب اسلامی را شناسایی کرده و این تنگه را در مقابل دشمن مسدود کنیم، باید در کنار افکار و شخصیت امام باقی بمانیم و البته این افکار و شخصیت را به خوبی بشناسیم و اگر در این زمینه غفلت صورت بگیرد ضربه کشنده ای خواهیم خورد.

حاجتی بیان کرد: رهبر انقلاب در جای دیگری فرمودند نسل جوان ما که مأمور اجرای بیانیه گام دوم انقلاب است نیاز به نرم افزاری دارد که آن نرم افزار جز حضرت امام(ره) و اندیشه های ایشان نیست.

این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: ما وظیفه داریم به صورت مستمر و دائم فرمایشات ولی امر را تکرار کنیم و البته به صرف تکرار هم نباشد و باید به آنها عمل کنیم. امروز ما نیاز به شناخت امام(ره) به به منزله یک شخصیت تاریخی بلکه به منزله یک شخصیت تاریخ ساز داریم.

وی تصریح کرد: امام(ره) و فکر و شخصیت الهی ایشان هنوز زنده است و در جامعه حضور دارد و عهده دار هدایت انقلاب اسلامی هستند.

حاجتی با تأکید بر اینکه امام یک مأموریت الهی داشت که آن هم جز احیای دین خدا نبود، گفت: امام(ره) با خدا پیوند خورده بد و یک انقلاب را ابتدا در جان خود رقم زده بود و همین باعث شد در جهان بیرون با عنایت و توفیق الهی یک انقلاب بزرگ را رقم بزند و زمینه را برای ظهور آن منجی کل فراهم کرد و به همین خاطر بود که غربی ها هیچ وقت نتوانستند امام(ره) را به خوبی بشناسند و تحلیل کنند چون امام(ره) الگوی معرفت شناسی غرب را به هم ریخت.            

انتهای پیام
captcha