جزئیات ثبت‌نام در دوازدهمین دوره ارزیابی تخصصی قاریان و مدرسان قرائت
کد خبر: 4145620
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

جزئیات ثبت‌نام در دوازدهمین دوره ارزیابی تخصصی قاریان و مدرسان قرائت

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان با بیان اینکه ثبت‌نام دوازدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به قاريان و مدرسان قرائت قرآن كريم با همکاری شورای عالی قرآن و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است، جزئیات این دوره را اعلام کرد.

ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به قاریان و مدرسان قرائتحجت‌الاسلام قاسم سمیری، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره ثبت‌نام دوازدهمين دوره ارزيابی و اعطای مدرک تخصصی به قاريان و مدرسان قرائت قرآن كريم گفت: این دوره با همکاری شورای عالی قرآن و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده است.

وی در توضیح این دوره که در دو بخش قاریان و مدرسان برگزار می‌شود، اظهار کرد: فرآیند آزمون ورودی در بخش قاریان به این صورت است که بخش اجرای تلاوت تحقیق باید به صورت تصویری باشد. طبق آیین نامه این دوره، تلاوت 15 سطری ویژه درجات 3 و 4 و 20 سطری ویژه درجات 1 و 2 است. ارسال فایل تلاوت (تصویری) باید به همراه معرفی قاری ارسال شود.

سمیری اضافه کرد: تلاوت تحقیق تصویری اساتید قرائت قرآن و قاریان ممتاز (درجات 1 و 2) نیز باید به انتخاب قاری از یکی از قطعات سوره نحل آیات 103 تا 112، سوره جاثیه آیات 16 تا 27 و سوره احقاف آیات 15 تا 23 باشد. قاریان برگزیده و قاریان (درجات 3 و 4) نیز باید به انتخاب خود یکی از قطعات سوره سباء آیات 28 تا 35،  سوره حدید آیات 16 تا 21، سوره مجادله آیات 7 تا 11 را ارسال کنند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خوزستان درباره آزمون ورودی در بخش مدرسان نیز گفت: در این بخش نیز اجرای تلاوت تحقیق و تدریس باید به صورت تصویری باشد. تلاوت تحقیق 15 سطی ویژه درجه‌های 1 تا 3، تحلیل مکتوب تلاوت بر اساس مفاد مندرج در آیین‌نامه ویژه درجه‌های 1 تا 3، تلاوت ترتیل ویژه درجه‌های 3 و 4 و تدریس مباحث مندرج در آیین‌نامه ویژه مدرسان درجه 3 و 4 است.

وی اضافه کرد: قطعات تلاوت برای مدرسان درجه 1 با گرایش تنغیم شامل سوره حدید آیات 16 تا 21، برای مدرسان درجه 1 گرایش تجوید و قرائات شامل سوره بقره آیات 260 تا 264 است. قطعات مدرسان درجه 2 گرایش تنغیم شامل سوره سباء آیات 28 تا 35 و برای مدرسان درجه 2 گرایش تجوید و وقف و ابتدا، سوره اعراف آیات 28 تا 35 است. طبق آیین نامه برای مدرسان درجه 3 قرائت قرآن، سوره مجادله آیات 7 تا 11 و مدرسان درجه 3 روش تدریس قرآن، سوره حشر آیات 1 تا 8 و برای مدرسان درجه 4 آموزش عمومی قرآن و معلم آموزش نونهالان، سوره تحریم آیات 8 تا 12 در نظر گرفته شده است.

مدیر ستاد فهما خوزستان در پایان گفت: مهلت ثبت‌نام و ارسال اثر به این دوره تا 31 خرداد اعلام شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه شورای عالی قرآن به نشانی www.quranshora.ir مراجعه و آیین نامه‌ها را در دو بخش قاریان و مدرسان مطالعه کنند. 

 

انتهای پیام
captcha