برنامه گروه‌های هندو علیه مسلمانان هند
کد خبر: 4145658
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۷

برنامه گروه‌های هندو علیه مسلمانان هند

براساس یک تحقیق میدانی، در برخی ایالت‌های هند گروه‌هایی هستند که به شکل سازمان‌یافته‌ای علیه مسلمانان هند اقدام می‌کنند و باعث افزایش موارد نفرت‌پراکنی علیه مسلمانان در این کشور می‌شوند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، براساس یک تحقیق میدانی درباره پشت پرده اختلافات مذهبی و فرقه‌ای در هند و گروه‌هایی که در این زمینه نقش دارند، در چندین ایالت هند کمپین‌هایی راه‌اندازی شده است که هدف آن تخریب  دارایی‌های مسلمانان این کشور است و یک سازمان افراطی هندو نیز وجود دارد که عامل افزایش جرایم ناشی از نفرت‌پراکنی در سراسر هند است.

اطلاعات به دست آمده توسط تیم تهیه کننده برنامه «المسافة صفر» در شبکه الجزیره حاکی از این است که قربانیان مسلمان در هند به بهانه اینکه جزو مهاجران غیرقانونی هستند، در اردوگاه‌ها نگهداری می‌شدند و این بخشی از پروژه‌ای است که حدود 700 هزار نفر از مسلمانان ایالت آسام را هدف قرار داده و آن‌ها اکنون در معرض خطر لغو تابعیت و یا اخراج از کشور قرار دارند.

این پروژه در راستای اصلاحاتی دنبال می‌شود که در قانون شهروندی ایجاد شده و پارلمان هند هم آن را تصویب کرده است.

شبکه الجزیره در تحقیقات خود توانست شهادت‌ مطرح شده از سوی یک عضو سابق سازمان اتحادیه ملی هندوها (RSS) را به دست آورد که یک سازمان افراطی است و براساس اطلاعات به دست آمده این سازمان پروژه‌هایی را دنبال می‌کند که هدف آن خشونت‌پراکنی علیه مسلمانان در سراسر هند است.

در همین راستا، پلیس هند نیز تحقیقاتی را انجام داده است که نشان می‌دهد این سازمان افراطی اردوگاه‌های آموزشی مخفی ایجاد کرده است و ساخت بمب تنها بخشی از فعالیت‌های آن است.

براساس تحقیقات شبکه الجزیره، در ایالت‌های آسام و مادیا پرداش، مسلمانان با آزار و اذیت گسترده‌ای مواجه هستند؛ به گونه‌ای که تنها در ایالت آسام 7 بازداشتگاه ایجاد شده است که تعداد نامعلومی از مسلمانان در آن نگهداری می‌شوند. همچنانعکه در ایالت مادیا پرداش، اموال و دارایی‌های مسلمانان به صورت پیوسته در معرض تخریب است.

هند از سال‌ها قبل شاهد آزار و اذیت گسترده و خشونت علیه مسلمانان بوده است که در پشت پرده آن شبه نظامیان هندوی افراطی قرار دارند؛ کسانی که از دکترین نژادپرستانه «هندوتوا» پیروی می‌کنند.

انتهای پیام
captcha