۱۵خرداد به تابعیت اسلام به وجود آمد
کد خبر: 4145785
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۶
رئیس شورای اقامه نماز بنیاد شهید:

۱۵خرداد به تابعیت اسلام به وجود آمد

مراسم گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) با حضور کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد.

به گزارش  ایکنا به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصالح یاسینی، رئیس شورای اقامه نماز، امربه‌معروف و نهی از منکر بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با بیان اینکه نزدیک به ایام سی و چهارمین سالگرد ارتحال امام در ۱۴ خرداد و شصتمین سالگرد ۱۵ خرداد قرار داریم، گفت: امام خمینی(ره) ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کردند زیرا یکی از مقاطع مهم تاریخ انقلاب قیام ۱۵ خرداد است که آشنایی آن برای نسل امروز و فردا ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: امام(ره) در سخنرانی عصر مدرسه فیضیه قم به افشاگری پرداختند و سخنرانی امام(ره) منتهی به قیام ۱۵ خرداد شد. این قیام توسط روحانیت آغاز شد و امام راحل در صحیفه نور به آن مفصل اشاره کردند. ۱۵ خرداد به تابعیت اسلام به وجود آمد و در برخی شهرها مثل قم مردم قیام کردند و در ادامه در پیشوای ورامین عده‌ای از مردم کفن پوشیدند و به شهادت رسیدند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یاسینی گفت: قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ هنوز هم جریان دارد. آنچه در جهان اسلام به نام مقاومت در کشورهای، لبنان، بحرین، عراق، سوریه و فلسطین وجود دارد این حرکت‌ها ادامه دارد و این انقلاب از برکات ۱۵ خرداد است.

وی با بیان اینکه مجمع اسلامی پاکستان صدها کتاب به نام امام(ه) منتشر کردند، عنوان کرد: شاه‌کلید و بنیانگذار این انقلاب نهضت امام خمینی(ره) در قیام 15 خرداد بود و امام(ره) بعد از ۱۵ سال تبعید به کشور بازگشتند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یاسینی با اشاره به خصوصیات امام از منظر مقام معظم رهبری ازجمله مردم‌سالاری و اخلاق‌مداری و دوری از گناه، گفت: از ابعاد مکتب امام خمینی(ره) عقلانیت، معنویت و عدالت است که از اسلام گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha