مجلس شورای اسلامی در لایحه حجاب خلاف حکم الهی عمل نمی‌کند
کد خبر: 4145838
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ذوالنوری:

مجلس شورای اسلامی در لایحه حجاب خلاف حکم الهی عمل نمی‌کند

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه‌ای که برای تقابل با بی‌حجابی تدوین‌شده، هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نخواهد گذاشت، خلاف حکم الهی، ارزش‌های انقلابی و دینی کشور اتفاقی رقم بخورد و خروجی مجلس چیزی باشد که باارزش‌های مردم متدین ایران اسلامی، ناسازگار باشد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجتبی ذوالنوری، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت یوم الله ۱۵ خرداد که شامگاه 14 خردادماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، بابیان این‌که انسان‌هایی که اهل فکر و تحقیق و مطالعه هستند، غالباً اهل امور اجتماعی و اجرایی نیستند و حضور و بروز در عرصه و صحن جامعه ندارند، اظهار کرد: عموماً انسان‌هایی که اهل معنویت و ذکر هستند، غالباً کسانی نیستند که اهل معاشرت و رفت‌وآمد و فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باشند؛ حتی انسان‌هایی که اهل سیاست و امور اجتماعی هستند، کمتر فرصت می‌کنند که به خود برسند و در مسائل معنوی و اخلاقی بر روی خود کار کنند.

وی با بیان این‌که حتی آدم‌هایی که اهل قاطعیت و صلابت‌اند، کمتر اهل تواضع و اخلاق هستند، تصریح کرد: امام خمینی(ره) ذو ابعاد و جامع الاضداد بود و همه صفات را در عین تضاد جمع کرده بودند؛ امام(ره) اهل فکر و برنامه بود و هم اهل اجرا بودند؛ ایشان هم‌زمان اهل سیاست و جامعه و اهل اخلاق و معنویت و گریه و بکا و تهجد بودند؛ امام خمینی(ره)، هم اهل مطالعه و تدبر و تفکر و تحقیق بودند و هم اهل امور اجرایی و حساسیت نسبت به مسائل زمانه؛ امام(ره)، هم اهل قاطعیت و صلابت بودند و هم برخوردار از روح لین و نرم و صفات جامع اخلاقی را در اعلاترین مرتبه پرورش داده بودند.

ذوالنوری افزود: امام خمینی(ره) که در مقابل فرستاده نماینده شوروی مقتدرانه و باصلابت برخورد کردند؛ زمانی که در مقابل فرزند شهید قرار می‌گرفتند، تمام‌قد ایستاده، با ملاطفت با ایشان برخورد می‌نمودند؛ امامی که دنیا را به لرزه درآورده بودند، نه‌تنها در مقابل گناه دیگران بر خود می‌لرزید؛ بلکه به کوچک‌ترین خطا و حق‌الناس‌ها توجه داشتند و در مواجهه با مکروه‌ها لرزه بر اندامش می‌افتاد.

وی بابیان این‌که امام خمینی(ره) هیچ‌گاه در مقابل دژخیمان پهلوی سرسوزنی خوف به خود راه ندادند، ابراز کرد: بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، زمانی که در بستر بیماری و در بیمارستان بستری بودند، یک‌شب به فرزندشان سپردند که او را برای نماز شب بیدار کنند؛ فرزند امام وقتی حال امام را دید به خود جرأت نداد تا ایشان را برای نماز شب مستحبی بیدار کنند؛ تا این‌که نزدیک اذان صبح به ناگاه امام خمینی(ره)، از خواب پریدند و وقتی متوجه شدند نماز شبشان قضا شده، بلند گریستند و گفتند، ۷۰ سال نماز شبم قضا نشده بود.

اهداف امام(ره) در وجود رهبر معظم انقلاب تجلی یافته است

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با بیان این‌که امروز کسی جای امام خمینی(ره) نشسته که همان مسیر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را ادامه داده و تجلی شخصیت امام خمینی(ره) در این دوران هستند، تصریح کرد: سبک و سیره زندگی مقام معظم رهبری، زاهدانه و پائین تر از زندگی متوسط جامعه است.

وی با بیان این‌که شرایط امروز جامعه ما به‌مراتب سخت‌تر از دوران امام خمینی(ره) است، به تفاوت‌های دوران رسول‌الله(ص) و امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در دوران رسول گرامی اسلام، کسانی مقابل رسول‌الله(ص) می‌ایستادند، ذوالنار و تابلو کفر و شرک بر گردن داشتند؛ ولی کسانی که مقابل امام علی(ع) ایستادند، قرآن بر گردن داشتند و پیشانی آن‌ها پینه‌بسته بود.

سخنران حرم بانوی کرامت با بیان اینکه برخی از کسانی که زمان پیامبر(ص) کنار ایشان بودند، در دوران امام علی(ع) ندای «حَسْبُنَا كِتَابُ الله» سر دادند تا به بهانه قرآن، عترت را کنار بگذارند، تصریح کرد: کسانی که از رهبر معظم انقلاب فاصله‌دارند، اگر دم از امام خمینی(ره) بزنند، از بانیان مسجد ضرار هستند؛ چراکه تمام آرمان‌ها و اهداف روح‌الله در وجود و مسیر و راه امام خامنه‌ای تجلی و معنی پیدا می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به بی‌حجابی‌ها و فسادهایی که به اسم حقوق زن ایجاد می‌شود، ابراز کرد: آن روزی که رهبر معظم انقلاب ندای توجه به شبیخون فرهنگی را فریاد می‌زدند؛ متأسفانه فرزندان برخی از مسئولین که به‌دروغ مکتب امام خمینی(ره) سر می‌دهند، پیش‌قراول حرکت‌های ضدفرهنگی بودند؛ کسانی که در ادعا تکیه‌بر امام خمینی(ره) داشتند، همیار دشمن اسلام و انقلاب شده، زمینه‌های نفوذ و تخریب خاک‌ریزهای انقلاب اسلامی و فرهنگ دینی جامعه را بر عهده گرفتند. دشمنی که از قرآن و ایمان جوان ما آسیب‌دیده، وقتی در داخل این‌چنین سست‌عنصری را می‌بیند، سوار بر آن‌ها می‌شود.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع زائران حرم بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند، امید و ایمان به‌عنوان عوامل ماندگار انقلاب است که همه نسبت به آن وظیفه و رسالت سنگینی را بر عهده‌داریم.

وی با اشاره به این‌که بساط بی‌حجابی و بی‌حیایی که در کشور ترویج می‌شود، هم جای نگرانی دارد و هم جای نگرانی نیست، اظهار کرد: این‌که بی‌حجابی و بی‌حیایی تازگی ندارد، این جای نگرانی نیست؛ این درست نیست که بگوییم زنان ما بی‌حجاب شده‌اند، بلکه بی‌حجاب‌ها که تاکنون از روی ترس و اجبار پارچه بر سر می‌کردند، جرأت یافته‌اند از لاک نفاق خود خارج شوند. باحجاب‌هایی که بار انقلاب را بر دوش کشیده‌اند، امروز هم همان‌ها حاضر درصحنه هستند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که زنان محجبه، باحیا، باشرف و با عفاف کشورمان اهل تبرج، خودنمایی و رژه جلوی چشمان نامحرم نیستند، اظهار کرد: گویا عده‌ای مأمور شده‌اند، تا شب و روز در خیابان‌ها بچرخند و بی‌حیایی را ترویج کنند.

در مسئله حجاب برخورد قانونی و مواجهه فرهنگی باید توأمان دنبال شود

ذوالنوری در ادامه به تشریح لایحه عفاف و حجاب پرداخت و تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به حول و قوه الهی در بررسی لایحه‌ای که برای تقابل با بی‌حجابی تدوین‌شده، هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی نخواهد گذاشت، خلاف حکم الهی، ارزش‌های انقلابی و دینی کشور اتفاقی رقم بخورد و خروجی مجلس چیزی باشد که باارزش‌های مردم متدین ایران اسلامی، ناسازگار باشد.

سخنران حرم مطهر بانوی کرامت یادآور شد: دشمن با سوار بر موضوعات و زمینه‌های اقتصادی سعی می‌کند تا به بهانه مشکلات اقتصادی، بدنام کردن مسئولین و برجسته‌سازی ضعف‌ها و ضعیف نشان دادن تمام اقدامات عظیمی که در دوران انقلاب اسلامی شکل‌گرفته، از جوانان سرزمینمان یارگیری کند و با بی‌بندوباری نوعی اعتراض سیاسی را به نمایش بگذارد.

وی بابیان این‌که بخش قابل‌توجهی از افراد بدحجاب و بی‌حجاب، ناآشنا به مبانی و آموزه‌های دینی و اسلامی هستند و اگر به‌درستی آشنا به معارف الهی باشند، نگرششان تغییر خواهد یافت، ادامه داد: تمام دستگاه‌های فرهنگی ما باید تلاش کنند تا در موضوع عفاف و حجاب وظایف فرهنگی خود را به‌درستی انجام داده، آموزه‌های دینی را به‌خوبی در گستره‌ای فراگیر تبیین کنند؛ هر دو موضوع مهم برخورد قانونی و مواجهه فرهنگی، باید توأمان دنبال گردد.

ذوالنوری در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این‌که باید دست‌به‌دست هم دهیم تا پدیده شوم بی‌حجابی را کنترل نماییم، یادآور شد: باید تأثیر فعالیت‌های دولت انقلابی در حوزه اقتصادی ملموس‌تر و کام مردم شیرین‌تر گردد تا ابزار یارگیری دشمنان در اغفال عده‌ای از جوانان سرزمینمان از آنان گرفته شود. همواره باید مسیر خدا پسندانه را باروحیه انقلابی طی نماییم و ولایت مداری رمز موفقیت در تمام عرصه‌هاست.

انتهای پیام
captcha