ابتکار اوقاف شارجه برای ساخت یک مسجد در سال
کد خبر: 4145944
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۳

ابتکار اوقاف شارجه برای ساخت یک مسجد در سال

اداره اوقاف شارجه با هدف جلب مشارکت همگانی در ساخت مساجد، پروژه‌ای با عنوان «یک مسجد هر سال» را راه‌اندازی کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از شارجه 24، اداره اوقاف شارجه پروژه‌ای را با عنوان «یک مسجد در سال» را راه‌اندازی کرد که هدف آن مشارکت همه افراد جامعه در ساخت مساجد جدید و نوسازی مساجد قدیمی است. 

اداره اوقاف شارجه در راستای تلاش  برای دستیابی به اهداف استراتژیک خود از طریق پروژه‌های توسعه نوآورانه که به پیشرفت وقف و اشاعه سنت آن کمک می‌کند، پروژه «یک مسجد در سال» را راه‌اندازی کرد که سالانه از محل درآمد این پروژه در داخل و خارج از کشور یک مسجد ساخته می‌شود.

طالب المری، مدیرکل این اداره، خاطرنشان کرد: در دین ما بر اهمیت ساختن مساجد تأکید شده و  ثواب آن بسیار بالاست. خداوند متعال در آیه 18 سوره توبه فرمود: «مساجد خدا را تنها كسانى آباد مى‌كنند كه به خدا و روز بازپسين ايمان آورده و نماز برپا داشته و زكات داده و جز از خدا نترسيده‌‌اند پس اميد است كه اينان از راه‏يافتگان باشند» و این پروژه در چارچوب چشم‌انداز ما برای ترویج هویت اسلامی و ارزش‌های دینی و فعال‌سازی نقش مساجد در خدمات اجتماعی است.

وی افزود: طرح یک مسجد هر سال در قالب پروژه «خانه من در بهشت» است که از سال 2006 راه‌اندازی شده و هدف آن صرف هزینه مستقیم برای ساخت مساجد و بازسازی آن است. ما اطمینان داریم این پروژه تغییر مثبتی را ایجاد خواهد کرد، زیرا دستورالعملی است برای پروژه‌های ساخت و ساز مساجد که کارایی سازمان‌های اوقاف را افزایش می‌دهد.

اوقاف شارجه اعلام کرده که فرصت مشارکت برای تمامی اقشار خیرین، از طریق پیامک و نیز پرداخت از طریق بانک اسلامی شارجه، فروشگاه آنلاین وقف در وب‌سایت این اداره و برنامه دیجیتال شارجه در دسترس است.

انتهای پیام
captcha