ثبت‌نام 42 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن اوقاف تاکنون
کد خبر: 4145980
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
حمید مجیدی‌مهر خبر داد:

ثبت‌نام 42 هزار نفر در مسابقات سراسری قرآن اوقاف تاکنون

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه آمار ثبت‌نام در مسابقات سراسری قرآن از 42 هزار نفر عبور کرده است و مهلت ثبت‌نام همچنان ادامه خواهد داشت، به تبیین اقدامات برای تسهیل فرایند ثبت‌نام پرداخت.

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

حمید مجیدی‌مهر، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به اینکه با گذشت یک ماه از آغاز ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، 42 هزار نفر فرایند ثبت‌نام در سامانه را انجام داده‌اند، گفت: این فرایند در بخش آوایی و نغماتی به مدت یک هفته و تا 22 خردادماه تمدید شده است.

وی با اشاره به اینکه در بخش معارفی نیز مهلت ثبت نام تا پایان خردادماه تمدید شده است، بیان کرد: این تمدید با توجه به درخواست مخاطبان و نیز ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان‌ها انجام شده است.

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه سال گذشته آمار ثبت‌نام طی بازه زمانی 45 روزه به حدود 45 هزار نفررشته رسید، تصریح کرد: آمار سال گذشته در حالی به دست آمد که شرکت‌کنندگان می‌توانستند در کنار رشته اصلی رشته تفسیر را نیز انتخاب کنند. 

وی بیان کرد: امسال در حالی تا کنون آمار از 42 هزار نفر عبور کرده است که به جز برای اعضای گروه تواشیح، شرکت مخاطبان در مسابقات، تک‌رشته‌ای شده است. ضمن اینکه آمار افراد متقاضی حضور در مسابقات تواشیح و رشته دیگر به 100 نفر هم نمی‌رسد.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه با تأکید بر واقعی بودن آمار ثبت‌نام بیان کرد: سال‌های قبل افراد متعددی می‌توانستند با استفاده از ثبت یک شماره تلفن ثبت نام خود را انجام دهند، اما امسال هر شرکت‌کننده باید منحصراً با یک شماره تلفن ثبت‌نام خود را انجام دهد. همچنین سال گذشته شرکت‌کنندگان امکان ثبت‌نام با ثبت شماره ثابت را نیز داشتند که تمام این موارد برای رسیدن به عدد واقعی حذف شده است.

وی با اشاره به اینکه تمام این فرایندها و حذف و اضافه‌ها برای رسیدن به عدد و آمار واقعی از مخاطبان است، بیان کرد: زمانی که آمار واقعی باشد، امکان برنامه‌ریزی دقیق بیشتر فراهم می‌شود. کمترین دستاورد واقعی شدن آمار این است که متوجه خواهیم شد برای چه میزان از مخاطبان در هر دوره باید تلاش و برنامه‌ریزی کرد.   

مجیدی‌مهر با اشاره به اینکه تا پایان مهلت ثبت‌نام در هر دو بخش معارفی و آوایی رکورد ثبت‌نام دوره قبل شکسته خواهد شد، بیان کرد: باید این موضوع را مد نظر داشته باشیم که مسابقات سراسری قرآن یک رویداد تخصصی است و افراد متخصص قرائت و حفظ در آن حضور می‌یابند و لذا نباید انتظار ارقام بالایی را در ثبت‌نام داشت.

وی در ادامه به افزایش حجم تبلیغات مسابقات در دوره چهل و ششم اشاره و اظهار کرد: در مسابقات امسال تیزر این رویداد ملی در 29 شبکه استانی و همچنین شبکه‌های سراسری سیما اعم از شبکه‌های دو، سه، خبر و قرآن پخش شده است. در تاریخ مسابقات سابقه نداشته است که در ایام ثبت‌نام این حجم از تبلیغات را شاهد باشیم. 

یادآور می‌شود، چهل و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل قرآن، دعاخوانی و اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن، ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha