احداث مسکن ارزان‌قیمت برای زوج‌های نیازمند
کد خبر: 4145983
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۵

احداث مسکن ارزان‌قیمت برای زوج‌های نیازمند

گروه جهادی حضرت رقیه(س) شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری درصدد احداث مسکن‌های ارزان‌قیمت برای زوج‌های مناطق محروم است.

احداث مسکن ارزان‌قیمت برای زوج‌های جوانبه گزارش ایکنا، گروه جهادی حضرت رقیه(س) شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری درصدد احداث مسکن‌های ارزان‌قیمت برای زوج‌های محروم است. زوج‌های جوان می‌توانند به مدت یک سال از این خانه‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شوند تا بتوانند شرایط را برای تهیه مسکن فراهم کنند. 

مدینه بابااحمدی، مدیر گروه جهادی حضرت رقیه(س) شهرستان فلارد استان چهارمحال و بختیاری در گفت‌و‌گو با ایکنا، در رابطه با فعالیت‌های جهادی این گروه اظهار کرد: گروه جهادی حضرت رقیه(س) فعالیت‌های ویژه خود در حوزه محرومیت‌زدایی را از سال 1400 و در سطح شهرستان لردگان آغاز کرد.

وی ادامه داد: با جدا شدن شهرستان فلارد از شهرستان لردگان، فعالیت‌های خود را گسترش داده و به قصد انجام کمک‌های مؤمنانه به مردم محروم شهرستان فلارد و روستاهای محروم این منطقه، فعالیت‌های خود را منسجم کردیم. 

بابااحمدی بیان کرد: یکی از مشکلات مردم محروم این منطقه، سختی‌های موجود بر سر راه جوانان در حوزه ازدواج است. بسیاری از جوانان این شهرستان قصد ازدواج دارند اما با مشکلاتی همچون عدم توانایی در تهیه جهیزیه و ... مواجه هستند که در این راستا اعضای گروه جهادی حضرت رقیه(س) به صورت ویژه وارد میدان شده و طی دو سال گذشته توانسته‌ایم 38 سری جهیزیه کامل را برای نوعروسان شهرستان فراهم کنیم.

مدیر گروه جهادی حضرت رقیه(س) شهرستان فلارد با بیان اینکه در حوزه تهیه جهیزیه اقدام به تأمین لوازم ضروری برای جوانان می‌کنیم، ادامه داد: میزان هزینه برای هر یک از نوعروسان در تهیه جهیزیه، یکصد میلیون تومان است که تمامی این هزینه‌ها از سوی خیران و یا در همکاری با موُسسات خیریه تأمین می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم روستاهای شهرستان فلارد در محرومیت زیادی قرار دارند، تصریح کرد: یکی از اقدامات دیگر گروه جهادی حضرت رقیه(س)، تعمیر خانه‌های مردم محروم و احداث سرویس‌های بهداشتی و حمام برای ایشان است. در این زمینه اقدامات خوبی در سطح شهرستان انجام شده و این روند همچنان نیز ادامه خواهد داشت.

بابااحمدی با اشاره به اینکه درصدد هستیم تا با همکاری خیران منطقه بتوانیم به حوزه احداث منازل جدید برای محرومان نیز ورود پیدا کنیم، اظهار کرد: یکی از برنامه‌های آتی گروه جهادی حضرت رقیه(س) اعطای وام به نیازمندان است تا بتوانند از این طریق و با وام‌هایی که دریافت می‌کنند، نسبت به تأمین مایحتاج زندگی خود اقدام کنند. 

احداث مسکن ارزان‌قیمت برای زوج‌های جوان

مدیر گروه جهادی حضرت رقیه(س) شهرستان فلارد ادامه داد: همچنین، درصدد هستیم تا نسبت به احداث خانه‌های کوچک با هزینه اندک اقدام کنیم و این خانه‌ها را برای مدت یک سال در اختیار زوج‌های جوان نیازمند قرار دهیم تا بتوانند در این یک سال بدون پرداخت اجاره و هزینه مسکن، شرایط را برای توانمندی در خانه‌دار شدن خود فراهم کنند.

وی بیان کرد: تهیه ویلچر برای معلولان روستای بیژگن و اکبرآباد، توزیع 120 بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت به مبلغ 20 میلیون تومان و توزیع 200 بسته معیشتی برای افراد نیازمند در سطح روستا از دیگر اقداماتی است که تاکنون انجام شده است. 

بابااحمدی تصریح کرد: همچنین، تهیه 18 کمک هزینه معیشتی برای محرومان با همکاری گروه جهادی آبشار عاطفه‌ها، تأمین هزینه ایزوگام منزل مسکونی نیازمند در روستای فلارد و اعطای کمک به بیماران سرطانی از دیگر اقداماتی است که از سوی اعضای گروه اجرایی شده است.

مدیر گروه جهادی حضرت رقیه(س) شهرستان فلارد اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم در مسیر خدمتگزاری به محرومان و رفع محرومیت از مردم محروم شهرستان فلارد گام برداریم و با لبیک به مقام معظم رهبری، در مسیر کمک به محرومان حرکت کنیم.  

انتهای پیام
captcha