تأکید سازمان همکاری اسلامی بر ثبات کشورهای مسلمان و حمایت از ملت فلسطین
کد خبر: 4146078
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴

تأکید سازمان همکاری اسلامی بر ثبات کشورهای مسلمان و حمایت از ملت فلسطین

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی در کنفرانس توسعه اجتماعی کشورهای عضو این سازمان بر لزوم حمایت از کودکان و زنان آواره در کشورهای میزبان آوارگان و همچنین بر لزوم ایجاد ثبات در کشورهای اسلامی و همکاری برای مقابله با تجاوزگری اسرائیل در فلسطین تأکید کرد.

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حمایت از فلسطین

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، دومین نشست کنفرانس وزیران برای توسعه اجتماعی در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(OIC) روز گذشته، 16 خرداد در قاهره آغاز شد.

این کنفرانس به منظور تأیید پایبندی دولت‌ها به اصول حقوق بشر و دستیابی به یک زندگی شایسته برای همه اقشار جامعه، از جمله آسیب‌پذیرترین اقشار، با حفظ حقوق بشر برگزار شده است.

نوین الکباج، وزیر همبستگی اجتماعی مصر، ریاست دومین نشست این کنفرانس را که با شعار «عدالت اجتماعی و امنیت جامعه» برگزار شده بر عهده گرفته است.

حسین ابراهیم طه، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی طی سخنانی در این کنفرانس با اشاره به اینکه جهان اسلام با چالش‌های بی‌سابقه‌ای روبه‌روست، گفت: از زمان برگزاری نخستین دوره کنفرانس توسعه اجتماعی سازمان همکاری اسلامی در سال 2019 کشورهای عضو این سازمان با بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی و فجایع طبیعی روبه‌رو بودند که موجب آوارگی میلیون‌ها نفر شده که بیشترشان زن، کودک، افراد دارای معلولیت، سالمندان و افراد با نیازهای ویژه بودند.

وی با اشاره به تلاش سازمان همکاری اسلامی برای ایجاد برنامه‌ها و راهبردهای عملی رویارویی با این چالش‌ها و بررسی راه‌های حمایت از این اقشار به منظور کاستن از درد و رنج آنها گفت: این مسائل  اجتماعی از ارزش‌های اساسی اسلام است.

طه تشکیل نهاد ازدواج و خانواده، رعایت رفاه کودکان و مسائل مربوط به تأمین اجتماعی نیازمندان و افراد با نیازهای ویژه در کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی را مهم ارزیابی کرد و گفت: این سازمان علاوه بر ایفای نقش سیاسی به مسائل اجتماعی و خانواده اهمیت قائل است.

وی افزود: همان طور که در بیانیه پایانی چهاردهمین کنفرانس سران کشورهای اسلامی در 31 ماه مه 2019 در مکه مکرمه تأیید شد، بعد اجتماعی حیات شهروندان در کشورهای اسلامی یکی از اصول دستیابی به توسعه پایدار است و ابزار تحقق این هدف سرمایه‌گذاری در زمینه حمایت‌های اجتماعی و تحقق اهداف برنامه کاری سازمان تا سال 2025 است.

وی از طرح توانمندسازی زنان و مراقبت از کودکان در اماکن اسکان آوارگان و پناهندگان که توسط دبیرخانه کل سازمان همکاری اسلامی با هماهنگی صندوق همبستگی اسلامی در برخی از کشورهایی که میزبان تعداد زیادی از پناهندگان و آوارگان هستند، در حال اجراست، تقدیر کرد و خواستار حمایت از این پروژه با بالارفتن تعداد کشورهای میزبان آوارگان از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شد.

طه، امنیت و ثبات کشورهای اسلامی را دو عامل مهم در تحقق اهداف توسعه پایدار خواند و گفت: توسعه پایدار بدون ایجاد فضایی امن و باثبات ایجاد نمی‌شود.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی با اشاره به تداوم رنج ملت فلسطین در نتیجه تداوم تجاوزگری رژیم صهیونیستی که مانع پیشرفت مطلوب فلسطینی‌ها در زمینه توسعه انسانی، اقتصادی و امنیتی می‌شود، گفت: ما از کشورهای عضو و نهادهای این سازمان می‌خواهیم به تلاش خود برای حمایت از توسعه اجتماعی در فلسطین ادامه دهند و در این مسیر، اراده سیاسی و پایبندی به تأمین منابع پایه پیشبرد مسائل مربوط به توسعه اجتماعی است.

طه در پایان از کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی خواست به منظور تحقق خواسته‌های ملت‌ها در زمینه توسعه اجتماعی با یکدیگر همکاری کنند.

انتهای پیام
captcha