راهیابی ۵۵۰ شرکت‌کننده به مرحله کشوری مسابقات قرآن هلا‌ل‌ احمر
کد خبر: 4146084
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
حجت‌الاسلام ذکاوت خبر داد:

راهیابی ۵۵۰ شرکت‌کننده به مرحله کشوری مسابقات قرآن هلا‌ل‌ احمر

دبیر برگزاری مسابقات قرآن ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر از رقابت چهار هزار نفر در مرحله استانی این مسابقات در بازه زمانی مشخص خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۵۰ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

حجت‌الاسلام محمود ذکاوت، دبیر برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر

حجت‌الاسلام محمود ذکاوت، دبیر برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ۱۴۰۲ جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: حدود هشت هزار نفر در سطح شعب کل کشور جمعیت هلال احمر در مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه امسال شرکت کردند که از این تعداد قرب به چهار هزار نفر به مرحله استانی راه‌ یافتند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به برگزاری مرحله استانی، صرفاً نفرات اول هر رشته برای حضور در مرحله کشوری معرفی شدند، ادامه داد: بنابر این ۵۵۰ نفر از بانوان و آقایان در مرحله کشوری مسابقات (که طی در تیرماه برگزار خواهد شد)، باهم به رقابت می‌پردازند.

ذکاوت با تأکید بر اینکه داوری مرحله شعب و استانی با قضاوت ۲۶۰ داور همراه بود، اضافه کرد: گیلان، آذربایجان‌ غربی، مرکزی و اردبیل بیشترین شرکت‌کنندگان را در مرحله مقدماتی در شعب خود داشتند.

دبیر برگزاری مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه ۱۴۰۲ جمعیت هلال در پایان از دست‌اندرکاران مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه در سطح شعب و استانی به ویژه مسئولان دفاتر نمایندگی ولی فقیه، معاونان آموزش و پژوهش استان‌ها و مدیران عامل جمعیت هلال احمر تشکر کرد.

نمودار کل شرکت‌کنندگان به تفکیک

نمودار کل شرکت‌کنندگان به تفکیک

نمودار کل شرکت‌کنندگان به تفکیک

یادآور می‌شود، مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و احکام ویژه کارکنان، امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر با شعار «خدمت، صلح و دوستی» در رشته‌های حفظ در اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵ و کل قرآن کریم و حفظ سوره یاسین، قرائت در بخش بانوان در رشته قرائت ترتیل از سوره یاسین و در بخش آقایان در رشته ترتیل از سوره یاسین و در رشته تحقیق از سوره انبیاء (آقایان صرفاً در رشته تحقیق یا ترتیل می‌توانند حضور داشته باشند)، تفسیر قرآن با محوریت سوره مبارکه یاسین (منبع تفسیر نمونه)، نهج‌البلاغه در رشته ترجمه و شرح نامه امام علی (ع) به امام حسن (ع) با محوریت‌نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و احکام در مرحله کشوری با مدیریت حوزه نمایندگی، ولی فقیه و به میزبانی مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در سالن شیخ صدوق (ره) آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha