اساسنامه بنیاد ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی بررسی شد
کد خبر: 4146116
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۹

اساسنامه بنیاد ملی سبک پوشش اسلامی ایرانی بررسی شد

هفتصد و نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با ریاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، هفتصد و نود و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با ریاست محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیری سید مجید امامی و سایر اعضا و میهمانان، روز سه‌شنبه، ۱۶ خردادماه در سالن جلسات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

این جلسه به دو دستور «بررسی اساسنامه بنیاد ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی» و «ادامه بررسی مناسبت‌ها برای درج در تقویم 1403 هجری شمسی» پرداخت که در همین راستا رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: با توجه به اینکه مد و لباس یکی از شاخص‌های مهم هویت فرهنگی فرد و جامعه در فرهنگ‌های سنتی و مدرن است، بنابراین پیامدها و تاثیرات فردی و اجتماعی جریان‌های مد و لباس نیازمند تاملات فرهنگی و تمهید سیاست‌های راهبردی متناسب با سبک پوشش اسلامی و ایرانی است که اساسنامه پیشنهادی بنیاد ملی سبک پوشش اسلامی- ایرانی تقدیم اعضای جلسه شده است.

رئیس جلسه در خصوص ضرورت ایجاد بنیاد ملی مد و لباس افزود: همچون بنیاد بازی‌ها که به عنوان نهاد تنظیم‌گر عمل می‌کند، بنیاد ملی مد و لباس نیز نقش تنظیم‌گری خواهد داشت. ولی باتوجه به اختلاف نظر اعضای شورا مبنی بر تشکیل این بنیاد، پیشنهاد می‌شود جلسه‌ای مبنی بر بررسی نظرات اعضاء با حضور حقوقدانان تشکیل شود و در نهایت خروجی جلسه کارشناسی در صحن شورا مطرح شود.

در ادامه جلسه و در بخش بررسی مناسبت‌های مربوط به درج در تقویم 1403 هجری شمسی: باحضور وبیناری حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری، نماینده محترم ولی فقیه و امام جمعه بوشهر به عنوان رئیس شورای فرهنگ عمومی استان، 18 اسفندماه روز تأسیس مدرسه سعادت به عنوان اولین مدرسه دینی در جنوب کشور که علما و نخبگان زیادی را تربیت کرده و در طول پیروزی انقلاب اسلامی ایران، 8 شهید تقدیم به کشور کرده است به عنوان روز بوشهر مطرح و پیگیری شد که برای تصویب نهایی و درج در تقویم رسمی مستلزم تصویب در شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور در بخش اخبار و تحلیل های فرهنگی نیز اشاره‌ای به برگزاری جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) کرد و گفت: جشنواره بین‌المللی امام رضا‌(ع) به عنوان یک ابر رویداد هنری در کشور، در 27 رشته و در 21 استان برگزار شد که در این راستا عملکرد بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) قابل تقدیر است.

انتهای پیام
captcha